Større veggbokser/skap

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Større veggbokser/skap

Hei,

Har søkt litt rundt her for å prøve å finne svar på dette, men har ikke lykkes: Jeg har sett enkelte tråder hvor det er montert inn noen litt større veggbokser eller skap hvor rør for skjult kabelmontering er terminert - det kan typisk stå en sånn boks bak forsterkeren, og gir litt bedre plass for kablene enn hva man får i "standard" veggbokser. Særlig blir dette aktuelt når man bruker grovere rør enn 20mm, vanlige veggbokser ser ut til å ta maks 20mm.

Noen som vet hvor man får tak i bokser egnet for dette? Jeg kommer til å trekke 3 * 32 mm rør eller evt. 50 mm rør, og skulle gjerne hatt en boks å terminere dette i.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser ikke ut til at noen har noen god løsning på dette. Til informasjon for andre som måtte være på jakt etter noe lignende så var jeg innom Elektroimportøren (http://www.elektroimportoren.no/) i dag, og spurte de om det samme. "Ikke sjans," var svaret derfra - "da må du mekke noe sjøl!" Så det blir vel antagelig det jeg gjør. Man får koblingsbokser i ymse størrelser, så det må vel gå an å kjøpe en av litt størrelse, og så ta hull på boksen for å trekke inn røret. Litt lim fikser vel resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortsetter med å svare på mine egne tråder så kan det iallfall komme andre til nytte: Jeg fant løsningen ved å bruke koblingsboks fra Clas Ohlson (ordrenr 32-7417) og skapmuffer fra Elektroimportøren (http://www.elektroimportoren.no/defa...t&Item=1213517). Dette funker helt fint for rørdiameter opp til 32mm - større enn det så må du ha større boks enn hva Clas O har å by på, men 32mm holder for meg.

Har tenkt å montere koblingsboksen inne i veggen, bak gipsplaten. Deretter monterer jeg en avkappet tabbeboks inn i veggen ("bakveggen" i tabbeboksen skåret ut) for tilgang til koblingsboksen. Dermed kan jeg bruke vanlige lokk osv foran tabbeboksen, så blir koblingsboksen usynlig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •