Har kjøpt meg leilighet i bettongblokk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt meg leilighet i bettongblokk

Vil det nærmest være umulig å høre helt grei hjemmekinolyd og stereo når man bosetter seg i slike blokker, blokka er jo fra 1960 tror jeg, fikk øverste etasje da, mener det er slik at lyden bærer mest opp, og minst ned, er dette riktig?

Noen små enkle og billige twiks jeg kan utføre som gjør at naboene blir mindre paget

Det ligger parkett på gulver i dag , og jeg har ikke tenkt å rive opp dette.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor også i betongblokk, nå vet jeg ikke hvordan isolasjonen er hos deg ellers da, men hos meg er det sånn middels bra tenker jeg. Har enda ikke fått klager. Bruker anlegget hovedsaklig til DVD filmer og dermed kinolyd med stor dynamikk i bass/subbass.

har inntrykk av at naboer ofte kan klage mest hvis man spiller mye dunk dunk musikk. På film går det jo litt opp å ned i volum. Det smeller ikke hele tiden om du skjønner. Noenganger er det såpass dype toner også slik at naboene ikke har peiling hvor det kommer ifra å kanskje slår seg til ro med at det var en trailer som kjørte forbi eller noen rivningsarbeidere utenfor:-)

Uansett du må nesten bare prøve deg litt fram, men ville ikke anbefalt å vise fram utstyret hvis det er svære ting du har. Vet naboene det så har de mye lettere for å klage er mitt inntrykk.

Itillegg ikke spill høyt etter kl 2200. Skal jeg se film gjør jeg det mellom 18 og 22 på hverdager eventuellt midt på dagen lørdager og søndager om det er dårlig vær da:-)

Beste hadde jo vært et HUS med et eget dedikert loft eller kjellerstue på 50+ kvadrat. Men men ikke alle som er så heldige:-)

Ha en god dag

mvh
    PT

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener det er slik at lyden bærer mest opp, og minst ned, er dette riktig?
    Nei, er motsatt. Du kan jo tenkte deg om du bor under noen. Da må vibrasjonene vandre via gul, vegg og evt. tak før de når naboene over. Har du noen under deg trenger vibrasjonene bare vandre gjennom gulvet før de når fram. Luftsprekker slipper også gjennom lyd, så dette kommer i tillegg. Er uansett noe herk å i hele tatt bo i blokk, bygård o.l. når man har et anlegg. Bo selv i en bygård, og selv om jeg bygde opp rommet på nytt og isolerte veldig godt er det nesten umulig å gjøre noe med bassen <70 hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, Takk for gode tips ang dette, huff, synd lyd bærer mest ned da,hehe....
    Skal sette høytalere på spikes og bruker marmorstein under pluss utklippte liggeunderlag......

Må jo kunne spille på middels høyde uten å få klager håper jeg....forstår jo at jeg ikke kan guffe på da....
    Man kan vel henge noen matter bak høytalerene også eller, mener jeg har sett noe slik før?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •