Hjelp til lydforbedringer i rommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til lydforbedringer i rommet

Har et litet forbedringsspørsmål:
    Synes mine B&W 604 S3 har tendenser til å bli litt i skarpeste laget på toppen, i høye toner, gitarer o.l. Har Tara Labs 6 kabler(som ikke blir aktuelt å bytte med det første), Denon 3806, Optisk kvalitetskabel fra kilde til reciever, som kilde står det en Onkyo DV SP-402E.(Denne skal byttes)

Rommet er dedikert, og så vidt i overkant av 12m2. Høytalerplasseringer har blitt endret utallige ganger, og det har hjelpt mye. Mistenker at rommet eller kilden kan ha skylden for de enkelte skarpe, ufine tonene. Ellers er jeg knallfornøyd! Forslag til hvor pengene burde invisteres til å forbedre dette?

Effektforsterker skal kjøpes i løpet av kort tid, da dette mest sannsynlig bidrar i hjelpen også.

Har ingen store visuelle krav til forbedring av rommet lydmessig, da dette er et dedikert rom. Er en nokså kreativ person, så skal klare å få selv de værste wave platene fra biltema til å se bra ut på veggen, dersom noen har formeninger om at ting "i denne kategorien" kan fungere for meg.

Gulvet er lagt flytende, samt ikke kontakt med vegger(elastisk) dette har hjelpt utrolig på bass! Rommets mål er 3x4,X, takhøyde er 2,40. Allle lyd hint/tips/triks mottas med stor takk for å få løst mitt "lille" luksus problem..

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg limte endel hvite Rockfon Polar akustikkplater på veggene ved siden av høyttalerne, samt bak lytteposisjon og synes det hjalp betraktelig på lyden på flere områder. Lyden ble mindre "skingrende", flere detaljer kom frem, stereoperspektivet ble bedre, mellombassen kom tydeligere frem.

De koster ikke allverden og finnes i flere tykkelser, i tillegg så ser de jo ikke så verst ut på veggen heller :-)

http://img210.imageshack.us/my.php?i...9medium6lv.jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •