Skal bygge meg leilighet!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bygge meg leilighet!!

Hei alle sammen.
    Har nå bestemt meg for å bygge leilighet! Det blir bra!
    Det er en del av en 2mannsbolig. Den blir på ca 80+45m2 (halvannen etg)

Jeg legger ikke tråden ut her i søken etter den beste hjemmekino på 80m2 :wink: , men heller for å få tips og råd til hva jeg ikke må glemme osv.

Det skal sies at jeg er elektriker av yrke, å skal ta den biten selv, så her er det ingenting som stopper meg bortsett fra lommeboka.

Installasjonen kommer i hovedsak til å bestå i:
    • Generell el installasjon
    • Cat5e / Cat6 spredenett (skjermet, kan da også bære AV)
    • Moeller Xcomfort, Trådløs lys/varme/ventilasjon-styring
    • Varmekabler i de fleste rom i 1.etg.
    • Eget lydopplegg for 5.1 i stuen, med alternative sub-plasseringer.

Er det noen her inne som har erfaringer med Moeller Xcomfort, hvordan stiller det seg i AV sammenheng å ha RF signaler på kryss og tvers? Systemet opererer ved 868,300 Mhz.

Kom gjerne med innspill!

mvh -Magnar

PS: Legger ved et par tegninger jeg har laget over leligheten; det første viser originalen, med vendetrapp, mens det andre viser slik min kommer til å bli, men enkel trapp, slik at badet og stuen blir 0,5meter større.

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moeller Lys

Har selv Moeller Xcomfort i kinoen min og digger den løsningen. Bortsett fra at jeg ikke har fjernkontrollen som fløger med bare den vanlige brytere/dimmeren. Og min Harmony fjk. ikke tar RF signaler.

Har forresten Moeller Xcomfort andre steder i huset (Soverom,hall) Og er stålende fornøyd har ikke merket noe ang. RF signaler