Elko Home Link

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elko Home Link

Håper det finnes noen eksperter på Elko home link her;

Har en antenne forsterker 6+1 ELH 1065. Jeg ønsker feks å koble en DVD spiller ”inn på system”.

Jeg veit det går ann å kjøpe en TV-Modulator til 4000 kr, så skal det virke. Men jeg har tenkt til å ha denne muligheten fra fler steder,og da blir det litt drøyt å betale 4000 pr sted som kan sende et signal til andre kilder.

Jeg har en vanlig TV modulator, som jeg har prøvd. Denne fungerer, men det blir mye støy i bildet.

Jeg koblet det slik:
    1. TV modulator ut fra DVD spiller. (Kompositt->Coax)

2. Brukte en ”vanlig” TV kabel fra Elko Home Link system ( RJ45->Coax) slik at signalet gikk ned til tvforsterkeren.

3. Patchet punktet til ”Input for AV link”

Får bilde på alle tv’er, men med snø :-(

Er det noen mulighet for å få en vanlig TV modulator til å fungere i systemet?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får mam ikke kjøpt overgang fra RJ45 til phono-plugg da? slik at man ikke trenger tv-converter i det hele tatt? men da må du jo kjøpe så mange at du får med deg lyden og, kan hende du får alle tre i samme kontakt og... regner med du kan bruke komponenter fra LEXCOM HOME sitt system og, siden det og er basert på RJ45 kontakter. Hør med et elektrofirma eller 2 i nærheten...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet en praktisk løsning på dette uten bruk av elko's av-modulator?

Jeg skal installere "link home" og ha satelitt. For å unngå av-modulator må jeg ha sat.tuneren mellom parabol og ant.forsterker. stemmer dette? og kan jeg da evt. styre tuneren med ir-link?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke montert eller brukt dette systemet noen gang, men jeg er elektriker, og har kablet mange datanettverk.

Cat5 kabelen er fin til å kjøre lyd å bilde på den, helt grei, men ikke best seff.

Det du kan prøve på er å lage deg en RJ45 -> Phono overgang, eventuelt alle 3 pluggene (video + audio), lag en lik til hver ende av kabelstrekket, å "patch" det om via homelink panelet. bruk gjerne de resterende 5 (av 8) lederene til "skjerm" da disse ligger flettet godt inn i hverandre. Du får garantert bilde og lyd, men om det blir godt nok for deg kan jeg ikke garantere, MEN, det er iallefall et billig forsøk.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til klian: Det samme gjelder deg, man kan ikke overføre et koaksialt signal uten modulator, men du kan koble som i teksten over her, og ha en IR-link til hvert rom som skal ha muligheten for SAT sendinger. PS: alle får seff samme bilde.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en tv forsterker på biltema, og da funker alt veldig bra!

Dvs;

Først så kjøper man feks en TV modulator på Clas Ohlson, så kobler man til tv forsterkeren, så koblern man TV->RJ45 kabelen. Hvis man vil gjøre dette i fler rom så trengre man i tillegg en splitter før TV Antenne Forsterker i Patche skapet,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •