Moeller Xcomfort, argumenter for og mot - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 165 av 165
    Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Sensio og X-comfort er en uslåelig kombinasjon :-) Bruker det til lys og varmestyring med mer. Styrer alt via Ipad, Iphone, og Android phone i tillegg til at jeg kan logge meg på nett.
    Jeg vurderte også Sensio i sin tid, men fant ikke ut om man kunne få programvaren og programmere selv som privatperson. Går dette?
    Endte forøvrig på Room Manager og et ECI grensesnitt for å lage en hjemmesnekret iPad app for mitt hus. Jeg kontrollerer panelovner, lys, varmekabler, ventilasjon, solskjerming. Ikke så avansert bruk av funksjoner m.a.o.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan få programvaren og programmere selv med programmet x-setup. Systemet går vel fra bra til genialt når man får på plass Sensio-styringen. Programmeringen er meget enkel og appen er like enkel. Til de som spurte her tidligere, ja de har den samme SC-1 kontrolleren, hva er galt med den? Greit nok at den hardwaremessig ikke er den mest fancy men den står da plassert i et skap. Softwaremessig så blir den jo bedre og bedre da det jo hele tiden kommer oppdateringer.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke håndverkere trenger man foruten en elektriker for å plassere enheten i skapet? Hvordan foregår oppdateringene? Koster programvaren noe?

Har forøvrig to andre ting jeg lurer på:
    - hvordan er mottaket fra skapet (er det en antenne med)?
    - hva får man i tillegg til hva Room Manager tilbyr hvis man ser bort fra web/iPad/iPhone?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare en elektriker, enheten må ikke nødvendigvis stå i skapet. Har du plass så kan den godt stå der men er det lite plass så kan man montere det i en annen kapsling. Det følger ikke med noen antenne, men du må ha kommunikasjonsgrensesnittet til Eaton i tillegg til SC-1 fra Sensio. Dette plasseres utenfor skapet, SC-1 kommuniserer med X-comfort via dette grensesnittet. Øvrig kommunikasjon foregår jo via nettverket. Det ligger en hel del mer funksjonalitet i Sensio en det som i utgangspunktet ligger i Homemanager. Adaptiv oppvarming, webkamera for å nevne noe. Inbiller meg at jeg har sett at Sensio kan implementeres i Home Manager, men er ikke sikker så det må sjekkes nærmere. Anbefaler ogå å ta en kikk på Sensio sine sider på Facebook hvor de er veldig aktive. Det kommer jo også hele tiden ny funksjonalitet til X-setup :-)

Programvaren koster ikke noe, oppdatering foregår via web. Når du kobler deg opp mot SC-1 via X-setup så får du tilbud om å oppdatere hvis det er kommet ny programvare.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Da må jeg bare skrote vrangforestillingen om at programmeringen av Sensio måtte betales for. Kanskje jeg en gang går over til Sensio jeg også, men foreløpig så virker systemet utrolig bra kun med en Room Manager. Største begrensning der er jo antall scenario og antall komponenter tilknyttet disse.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •