Moeller Xcomfort, argumenter for og mot - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 165
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I forbindelse med min kinobygging, har jeg sett litt rundt etter lysstyring. Jeg skal ha 3 uavhengige soner. Min elektriker har gitt meg tilbud på 3 stk dimmere og en Dobbel trykkbryter fra Xcomfort, han sier at dette er nok til å få til uavhengig dimming av alle 3 sonene. Nå har jeg begynt å spekulere på hvordan dette er mulig med bare en dobbel bryter, er det noen her som har erfaring med Xcomfort og kan fortelle meg hvordan dette vil fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ikke fungere

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasssssss
    Det vil ikke fungere
    Fikk svar fra en elektriker hvordan dette fungerer.. Man velger sone med den ene bryteren, og dimmer med den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK...Skjønner forstatt ikke helt hvordan han skal få dette til.Eks. Høyre-vippe-opp=sone1,Høyre-vippe-ned=sone2 og sone3???

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toggle...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i så tilfelle en idiotisk løsning.man vet jo aldri hvilken sone man dimmer....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med elektrikeren min nå i kveld. Han foreslo å programmere bryteren slik at man bruker et hjørne av bryteren til hver sone, om dere skjønner. Kjapt trykk = av/på, hold inne blir dimm opp, slipp og hold inne blir dimm ned. I og med at det er en dobbelbryter kan jeg da styre alle 3 sonene, og ha et hjørne av bryteren til å styre alle sonene samtidig. Enkelt og greit oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,akkurat.Viste ikke at det fantes en slik funskjon i programmet,men hvis du synes det høres ut som en god plan så er jo alt bare lykken.Svaret mitt var jo egentlig på det han opprinnelig svarte, nemlig velg med en bryter og dim med en annen.Han har da tydligvis gått vekk fra det.Uansett:lykke til!

Newcomer Westernhester sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Funksjoner i xcomfort

Jeg har hatt elko living system i to år, men komponentene går i stykker hele tiden(alt har fungert i tilsammen kun 2 mnd av 24mnd.)
    Jeg har i dag begynt bytte til xcomfort sensio, men det er mange funksjoner som jeg ikke kan få som jeg hadde i elko sitt system.(dette i følge elektrikeren) Kan jeg få en lyssti som slår seg automatisk av etter feks 20min i xcomfort?
    Kan jeg få innsovningslys, lyset demmpes mer og mer over en periode på 60min?
    Håper på kjapt svar da elektrikerne kommer tilbake til uka for å fortsette programeringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Westernhester
    Jeg har hatt elko living system i to år, men komponentene går i stykker hele tiden(alt har fungert i tilsammen kun 2 mnd av 24mnd.)
    Jeg har i dag begynt bytte til xcomfort sensio, men det er mange funksjoner som jeg ikke kan få som jeg hadde i elko sitt system.(dette i følge elektrikeren) Kan jeg få en lyssti som slår seg automatisk av etter feks 20min i xcomfort?
    Håper på kjapt svar da elektrikerne kommer tilbake til uka for å fortsette programeringen.
    Ja, alt overnevnte er mulig å få til med Xcomfort. Timer-funskjon er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener alt det du skrev over er mulig med x-comfort. Bestemt deg får hvilkent sensio program du skal bruke?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Sensio program

Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Mener alt det du skrev over er mulig med x-comfort. Bestemt deg får hvilkent sensio program du skal bruke?
    Nei, jeg har egentlig ikke hatt tid til å se på det enda. Hvilke forskjellige program fins det?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funksjoner i xcomfort

Sitat Opprinnelig postet av fredrikjakobsen
    Ja, alt overnevnte er mulig å få til med Xcomfort. Timer-funskjon er tilgjengelig.
    Takk for kjapt svar. Da skal jeg ta det opp med elektrikeren som kommer til uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har egentlig ikke hatt tid til å se på det enda. Hvilke forskjellige program fins det?
    Nå husker jeg ikke helt hva de heter. Men om du tar turen inn på www.sensio.no så står det litt der:-) Har begynt å vurdere x-comfort og sensio neste gang jeg bygger. Virker som en kan gjøre det meste med kombinasjon av de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sensio og X-comfort er en uslåelig kombinasjon :-) Bruker det til lys og varmestyring med mer. Styrer alt via Ipad, Iphone, og Android phone i tillegg til at jeg kan logge meg på nett.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Sensio og X-comfort er en uslåelig kombinasjon :-) Bruker det til lys og varmestyring med mer. Styrer alt via Ipad, Iphone, og Android phone i tillegg til at jeg kan logge meg på nett.
    Har de kommet med en "lettere" overgang enn SC-1 enda?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har hatt xComfort i hele leiligheten i over 6 år, og det har fungert helt knall!
    Men nå forleden så sluttet fjernkontrollen i stua å fungere, så tenkte å erstatte den med en 2 kanals fjernkontroll, da jeg ikke bruker alle 12 kanalene uansett..

Men nå når jeg fyrer igang programmeringsgrensesnittet så har det skikkelig problemer med å finne enhetene. De batteriforsynte dukker opp når jeg labber rundt og betjener dem, men den klarer ikke å identifisere dem, de blir bare stående som spørsmålstegn. Det samme skjer med nettforsynte, kanskje 5 av 20 blir identifisert.

Jeg har en lagret fil av hvordan anlegget sist ble konfigurert, og prøvde å laste den inn, uten 12 kanals kontrollen, men den blir stående i 20-30min uten å finne mesteparten av nettforsynte enheter, hvor god tolmodighet skal man ha?

Sitter i stua med pc'en, og aktuatoren lengst unna er maks 6-7m.

Kan legge til at grensesnittet er tomt for strøm, så må stå i kontakten fåreløpig..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette kontaktene til grensesnittet i på nytt? Jeg hadde samme problem en gang og da var det USB-RS232 grensesnittet som satt dårlig i RS232-kabelen mot grensesnittet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp den gamle pc'en som i utgangspungtet hadde gjort programmeringen, det løste problemet Men gamle moeller RF 1.53 er mest stabil hos meg, den nyeste 2.18 krasjet stadig på min Win 7 x64 iallefall.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Har de kommet med en "lettere" overgang enn SC-1 enda?
    Hvor mye koster denne sensio kontrolleren da?

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •