Moeller Xcomfort, argumenter for og mot - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 165
    Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det "ryktes" om en ny Xcomfort fjernkontroll med skjerm. Noen som har noe info om dette? Skal gå løs på "kilden" i morgen, trudde det skulle være enkelt å finne info om dette, men alt jeg har så langt er dette bildet, hvis det i det hele tatt er en Xcomf greie :-) . Mulig jeg ikke er venn med Google for tiden :???:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    trudde det skulle være enkelt å finne info om dette, men alt jeg har så langt er dette bildet
    Bildet er såvidt meg bekjent av en eldre versjon av Phillips Pronto, så dette er nok ikke en spesiell "Xcomfort-fjernkontroll". At Moeller har laget en .ccf (konfigurasjonsfil til phillips pronto) som er tilpasset styring av Xcomfort produkter er ikke usannsynlig, men da må de også ha en "adapter" som lar prontoen sende forståelige kommandoer ut på Xcomfort-"bussen" eller hva det nå er.. :wink:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll

Moeller har kommet med en fjernkontroll med display, men det er kun en helt enkel sak. Finnes i produktkatalogen:
    http://www.moeller.no/WebApp/Xcomfor...og_10_2008.pdf

Jeg holder på med ett prosjekt der jeg skal linke en Nevo s70 via Nevoconnect inn til ett Xcomfort kommunikasjonsinterface. Blir spennende å se hvordan det fungerer i praksis, forhåpentligvis får jeg mulighet til å sende det jeg vil over Xcomfort systemet.

Finn Åge

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av funky1
    Moeller har kommet med en fjernkontroll med display, men det er kun en helt enkel sak. Finnes i produktkatalogen:
    http://www.moeller.no/WebApp/Xcomfor...og_10_2008.pdf

Jeg holder på med ett prosjekt der jeg skal linke en Nevo s70 via Nevoconnect inn til ett Xcomfort kommunikasjonsinterface. Blir spennende å se hvordan det fungerer i praksis, forhåpentligvis får jeg mulighet til å sende det jeg vil over Xcomfort systemet.

Finn Åge
    Dette er absolutt noe jeg synes du skal utdype hvordan du gjør! Husk, vi elsker worklogs her på forumet!

Handlet hardware på NCMS? Kanskje gått amok i julekalenderen de hadde? Synes jeg husker et par nevo-remotes der... :wink:

Selv tråler jeg ebay etter enten:
    - Ethernet kort m/webserver til Crestron CNMSXAV
    - Crestron TPS-3000/TPS-4000/TPS-4500 panel

Har en "egenrefurbished" CNMSXAV kontroller som jeg håper å få brukt til noe fornuftig snart!

DrE

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moeller har kommet med en fjernkontroll med display, det er ikke noen som har forvekslet med denne?? Er vel ikke akkurat noen "skjerm".

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den det refereres til lengre opp av funky1 jeg hadde hørt om, ikke noen stor revolution, men forenkler bruken noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det man programerer dimme aku. slik at jeg den er 50% dimmet når du skrur på bryter feks?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dette er absolutt noe jeg synes du skal utdype hvordan du gjør! Husk, vi elsker worklogs her på forumet!

Handlet hardware på NCMS? Kanskje gått amok i julekalenderen de hadde? Synes jeg husker et par nevo-remotes der... :wink:

Selv tråler jeg ebay etter enten:
    - Ethernet kort m/webserver til Crestron CNMSXAV
    - Crestron TPS-3000/TPS-4000/TPS-4500 panel

Har en "egenrefurbished" CNMSXAV kontroller som jeg håper å få brukt til noe fornuftig snart!

DrE
    Kan vel si så pass at det var en aldri så liten prosess å få tilgang til protokollen til kommunikasjonsinterfacet. Måtte skrive under og sende en del dokument der jeg lovte dyrt og hellig å ikke avsløre alle hemmelighetene til Moeller.

Men... Det virker! Har ennå mye programmering igjen før det ligner på noe som kan brukes i praksis, men så lenge en kommando fungerer så er resten plankekjøring.

Var vel egentlig ett lite impulskjøp hele fjernkontrollen, hadde Nevo SL fra før, og når den begynte å tulle litt var det ikke mye som skulle til. I tillegg fristet det voldsomt med RS-232 muligheter av åpenbare grunner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schiern
    Hvordan er det man programerer dimme aku. slik at jeg den er 50% dimmet når du skrur på bryter feks?

Da mener jeg at du må ha programmeringsinterfacet og sette systemet opp i Comfort-mode. Er ikke hundre prosent sikker, men nesten, så korriger meg om jeg tar feil!

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si så pass at det var en aldri så liten prosess å få tilgang til protokollen til kommunikasjonsinterfacet. Måtte skrive under og sende en del dokument der jeg lovte dyrt og hellig å ikke avsløre alle hemmelighetene til Moeller.

Men... Det virker! Har ennå mye programmering igjen før det ligner på noe som kan brukes i praksis, men så lenge en kommando fungerer så er resten plankekjøring.

Var vel egentlig ett lite impulskjøp hele fjernkontrollen, hadde Nevo SL fra før, og når den begynte å tulle litt var det ikke mye som skulle til. I tillegg fristet det voldsomt med RS-232 muligheter av åpenbare grunner.
    Jeg har Crestron CP2e og X-comfort sitt kommunikasjonsgrensesnitt! Funker fint gjennom rs-232:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg har Crestron CP2e og X-comfort sitt kommunikasjonsgrensesnitt! Funker fint gjennom rs-232:-D
    serie2 kontroller *sikle*. Kunne drept for en slik. Nesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi

Dette er jo i en helt annen liga enn den stakkars Nevoen min, ja. Hva annet styrer du via den?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo i en helt annen liga enn den stakkars Nevoen min, ja. Hva annet styrer du via den?
    Styrer alt i kinoen!
    Projektor og Yamaha Z11 styres også fra com-portene, altså rs232.
    Blu-ray Hd-tuner og Ayon styres over IR.
    Alt styres fra en IPOD I-Touch.
    Dette funker da som en 2veis fjernkontroll. I-Touchen får tilbakemelding fra Crestron hvordan alt ligger an i "systemet", hvor mye lys det er, volum, hvilken kilde som står på osv.
    Genialt men dyrt ja:neutral:
    Ikke minst så er det jo uendelige muligheter for utbygging og styring av resten av huset.....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmerer du selv også? Jeg har bare CNMSX`en for the time beeing så hvis jeg skal bruke den må jeg enten programmere Xpanel for bruk på en laptop, eller (som sagt tidligere) tråle ebay til jeg finner et TPS panel jeg kan shoppe billig.

Ja, har man først Crestron i hus (og mulighet til å trekke CRESNET rundt omkring) så er mulighetene temmelig uendelige! *sukk*

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Vet du noe om dette vil funke med Nevo Q50?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerEspen
    Vet du noe om dette vil funke med Nevo Q50?
    Jeg ser ikke noe i veien for at det ikke skal la seg gjøre å kontrollere Xcomfort via Nevo Q50. Du må ha NevoConnect (som har 1stk 1veis RS232 utgang).

Og... du trenger RS232-kodene. Ta en telefon til NCMS på høvik og hør med de om det er noe de har vært borti. Som fynky1 sa tidligere i tråden er det ikke bare-bare å få tilgang til protokollene.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig at det ikke er enkelt og få tilgang til protokollene...
    Men det er mulig, alt går jo.
    Har i min gamle jobb programert mye X-comfort, så har en god del erfaring med dette

Det jeg lurer på nå, er om jeg skal gå for en Nevo Q70 til styring av "alt"
    Har i dag X-comfort til å styre lys og persienner i huset hjemme. Etterhvert kommer jeg også til å kontrollere varme med X-comfort.

Hva er deres erfaringer med Nevo->X-comfort?

Eller er andre ting å anbefale?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, når du allerede har tatt steget opp i semiprofesjonelle fjernkontroller så kan det jo være verdt å ta en titt på komboen RFX9600 og f.eks TSU9400/TSU9600 fra Philips Pronto.

Ser du har ting som med fordel kan styres med RS232 (yamaha`en), Relè (Monster Powercenter) og ir-utgangene. I tillegg er det jo teknisk mulig å styre X-comfort via Pronto-fjernassen. Problemet er å få tilgang på protokollen, men det er jo andre som har klart det så.

Det skjer mye uffisiel utvikling for pronto og sjansen er stor for at du kan gjøre mye morsomt. Hva med ip-webkamera ved ytterdøren og relè koblet til ringeklokka som gjør at du får bilde av besøket rett på fjernkontrollen? Fullt mulig!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tja, når du allerede har tatt steget opp i semiprofesjonelle fjernkontroller så kan det jo være verdt å ta en titt på komboen RFX9600 og f.eks TSU9400/TSU9600 fra Philips Pronto.

Ser du har ting som med fordel kan styres med RS232 (yamaha`en), Relè (Monster Powercenter) og ir-utgangene. I tillegg er det jo teknisk mulig å styre X-comfort via Pronto-fjernassen. Problemet er å få tilgang på protokollen, men det er jo andre som har klart det så.

Det skjer mye uffisiel utvikling for pronto og sjansen er stor for at du kan gjøre mye morsomt. Hva med ip-webkamera ved ytterdøren og relè koblet til ringeklokka som gjør at du får bilde av besøket rett på fjernkontrollen? Fullt mulig!

DrE
    Hmm... Dette er innteresant, kanskje dette da er et bedre valg enn å gå for Nevo?
    Vet du hvordan disse produktene er prismessig?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana
    Hmm... Dette er innteresant, kanskje dette da er et bedre valg enn å gå for Nevo?
    Vet du hvordan disse produktene er prismessig?
    Det er hakket over Nevo i funksjon, og dermed prisklasse. Tipper du stikker av med et oppsett med RFX9600 og TSU9600 for rundt 17.000,-. Dette er allikevel "billig" i forhold til Crestron der du for noenlunde samme funksjonalitet måtte spyttet ut rundt 35.000,-.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •