Tor lager TV - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 168 av 168

Tråd: Tor lager TV

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Men kan det være den de mener at vi skal bruke? Tror jeg hadde sendt en email til Logitech først. Jeg så for meg en helt like base som den jeg har nå - holderen til fjernkontrollen.
    Da har jeg ringt Logitech. det er ikke mulig å sende dem mail!!!??? Fikk da bekreftet på telefon at det ikke finnes mottager som er lik den som følger med DJ, vi må bruke den/de som jeg linket til tidligere i tråden.
    Temmelig dårlig av Logitech når de har et stillig designprodukt så leverer de ikke lik design til add on mottagere :evil:

Eneste trøsten er at mottager jo kan settes bak, eller skjult ved de andre anleggene.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slags update...

Det har nå gått 7-8 måneder siden jeg fikk dette igang, og jeg er fortsatt storveis fornøyd. Telleren på prosjektøren har kommet til 850 timer, og det er omtrent det samme jeg klarte med den gamle Sony HS-10'n på 2-3 år (husker ikke helt).

Noen suksesskriterier (har lært det ordet på jobben ):
    * Lite støy. Få støy vekk fra området man oppholder seg i. Både xbox360 og prosjektør er bak skjermen, og man hører de knapt. Må virkelig konsentrere meg for å sjekke om de er på, og ingen av de er hva jeg ville si behagelig stille!
    * Mye lys. Lysstyrke kan ikke undervurderes. Praktisk talt kan man ikke få nok.
    * Kontrollert naturlig lys. Kunstig lys er mye mer gunstig da man kan styre det.

Noe som er litt mindre suksessfylt er bruk av speil. First surface mirrors er ekstremt sårbare. Egentlig vil jeg si at man ikke bør bruke det i annet enn tekniske rom (hvor man ikke oppholder seg). Jeg er som det er nå nødt til å bruke et, og så lenge man betrakter speilet som en bruksgjenstand går det selvsagt greit. Mitt er klart for utskifting forlengst.

Dette er ganske sikkert første prosjektør jeg kommer til å bytte pære på - det skjer ved 1500 timer (hvis ikke før). Ellers tror jeg at den første 100" LCD tv'n med en brukbar pris og kontrast blir det neste for meg. Vi får se hvor lang tid det tar.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da kan du endre navnet på tråden...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gratulere deg med denne flotte tv'n!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norges største TV??

Bra jobbet, Tor Atle! :-)

Resultatet ble skikkelig bra!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest hele tråden! Et fantastisk artig prosjekt :-D . Noe nytt skjedd det siste året da i tv rommet?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite skjedd på AV-siden, lyd & bilde-delen er på en måte ferdig og jeg har ikke giddet poste bilder av ny sofa, liggestol, gardiner og slikt. Det er jo ikke interiør-magasinet heller

Begynner å nærme meg pærebytte (1500 timer), så TV'n har blitt godt brukt. Jeg er fortsatt imponert over det store formatet, merkelig hvordan den effekten ikke ser ut til å forsvinne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan står det til med resten av leiligheten mr.Lunde? :-P