Tor lager TV - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 168

Tråd: Tor lager TV

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tenkte bare jeg skulle tipse deg om at modchip til Wii er klar. Jeg vet jo ikke om du bryr deg om slikt, men nå vet du det i alle fall :-D
    Du har rett, jeg bryr meg ikke om slikt Men takk uansett. Husker du den skjermen du skulle sjekke opp - har du funnet noen priser?

I skrivende stund er jeg mellom et par lakkstrøk på noen braketter til det anamorfiske adapteret. Kjøpte en u-profil som brukes til å feste hylleknekter i på biltema til 27kr Så jeg har kappet, borret to hull og er i ferd med å lakke de matt sorte. Tror det blir bra. Ikke alt trenger å koste allverden

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha helt mattlakk eller pianolakk? Må bare si dette er noe av det råeste og flotteste jeg har sett, bøyer meg i støvet..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Du har rett, jeg bryr meg ikke om slikt Men takk uansett. Husker du den skjermen du skulle sjekke opp - har du funnet noen priser?
    ops: har jo såklart glemt det.. Sendte en e-post til en kollega av meg som har kontakten, så ser vi!

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Skal du ha helt mattlakk eller pianolakk? Må bare si dette er noe av det råeste og flotteste jeg har sett, bøyer meg i støvet..
    Takk takk. Det blir nok matt. Pianolakk-finish høres ut som en hel del arbeid (og av den typen jeg misliker!).

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Chief RPM ("Elite") opphenget med feste for Prismasonic adapteret. Bilde viser Kodak 333 uten fronten slik at adapteret kommer helt inntil linsa. Kretskortene som stikker ut er IR-mottagerne. Jeg har også borret hull slik at fronten kan sitte på.

Tor lager TV-151-jpg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok matt sort farge rundt kanten er det beste rent visuelt også med tanke på refleksjoner og slikt. Området rundt skjermen synes jeg bør være "usynlig" under film og sort matt er jo det nærmeste man kommer så!

DrE

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Chief RPM ("Elite") opphenget med feste for Prismasonic.
    Tor lager TV-151-jpg
    Veldig god løsning for å holde begge i samme feste. Synes imidlertid at det ser litt spinkelt ut for den stooore projektoren. Henger den stabilt i det festet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel med de fleste projektorfester at man bare må skru de fast "sånn ca" og så "tweake" det til de setter seg.

Altså, vri litt frem og tilbake til man treffer.

Projektoroppheng à la Christie med ørten hendler for å stille inn på millimeteren er dyyyyrt (men såklart en drøm å jobbe med).

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si om den kommer til å henge stabilt - den ligger på sofaen som du ser Jeg synes også at den ser litt klein ut, men inkl Prismasonic'n er vekten bare såvidt over maks anbefalt. Og festet blir anbefalt av andre med samme prosjektør, så da går det vel bra.

Det er veldig fine justeringsmuligheter på den - alle 3 veier. Man finjusterer med en stjernetrekker og strammer til stoppskruen etterpå. Tilsynelatende enkelt å stille inn på millimeteren - we'll see.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg spent på om jeg blir like fornøyd som deg med Wireless Dj Tor Atle. Har blitt inspirert av deg til å kjøpe denne i stedet for Squeese box.
    Den er bestilt og kommer forhåpentlig til uka. Fikk nylig lagt inn 140 Gb med musikk på pc'en og har ca 300 cd'er til som skal rippes.

Har du fått koblet den til noe annet en Tivoli radioen?
    Lurer også på hvor en får tak i flere motagere til stereoanlegget/ene. Finner ikke denne på Logitech sine sider en gang, men alle tester ol. skriver at dette fås.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lurer også på hvor en får tak i flere motagere til stereoanlegget/ene. Finner ikke denne på Logitech sine sider en gang, men alle tester ol. skriver at dette fås.
    Tenker du på flere ir-øyne til ett RF adapter, eller tenker du på flere RF adaptere "koblet" til samme Logitech Harmony?

I tilfelle du tenker på flere mottakere så har f.eks Norwegian Custom Media Solution slike. De kan lett parallellkobles med en sukkerbit. Det skal ikke store effekten til fra RF-IR adapteret for å få nok guffe til disse ir-øynene.

Hvis jeg har misforstått spørsmålet, så bare se bort fra denne posten :neutral:.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wireless DJ er ikke en Harmony men basert på Bluetooth. De må ha en egen mottager slik jeg forstår det.

produktlink

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå er jeg spent på om jeg blir like fornøyd som deg med Wireless Dj Tor Atle. Har blitt inspirert av deg til å kjøpe denne i stedet for Squeese box.
    Den er bestilt og kommer forhåpentlig til uka. Fikk nylig lagt inn 140 Gb med musikk på pc'en og har ca 300 cd'er til som skal rippes.
    Jeg har forsåvidt WirelessDJ koblet til stueanlegget nå, men tør ikke si noe om dens musikalske egenskaper - bruker den kun "i bakgrunnen". Håper du blir fornøyd, den virker fint her. Den kom forøvrig ny software for litt siden som gir bedre støtte for store samlinger musikk - har ikke fått sjekket ut den enda.

Flere basestasjoner, ja. Det er et interessant spørsmål. Man kan visstnok kjøpe de, men jeg har enda ikke sett noen som selger...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha smurfet en god del i går natt virker det som denne kan brukes, den er ikke i lik utførelse men er oppgitt til å være kompatilbel med Wireless dj.
    produktlink

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan det være den de mener at vi skal bruke? Tror jeg hadde sendt en email til Logitech først. Jeg så for meg en helt like base som den jeg har nå - holderen til fjernkontrollen.

Har hengt opp prosjektøren nå. Det Chief Elite-opphenget er meget bra! Man skrur bokstavelig talt bildet rett. Roll, pitch og yaw - ikkenoe jokking frem og tilbake. Helt klart verdt prisen. Synes prosjektøren ble hengende temmelig stabilt selv om det er en tung bør, men kraft x arm gjelder selvfølgelig fortsatt - en dytt og hele greia resonerer en stund.

Jeg valgte en tilt på 15 grader på både prosjektør og speil for å unngå ghosting. Dette fenomenet oppstår når lyset reflekteres fra skjermen via speilet og tilbake igjen. Kan se ut som nordlys til tider (bare ikke så veldig kult i denne settingen ).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker akkurat det samme som deg. Får sende en mail.

Så bra at opphenget fungerer, er jo ikke meningen at en skal turne i pj festet heller. Høres bra ut med å skru den på plass. Har du kjøpt den her eller er den importert?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte fra advance.no (tidligere Andresen Data tror jeg). Ellers selger avshop den varianten med nøkkel.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet ut rs232-kommunikasjon mot Kodak prosjektøren i dag. Mainlobby som frontend og server. Må si det er temmlig moro å bruke laptop'n til å flytte bildet en halv meter frem og tilbake med et tastetrykk Feks kan man zoom'e helt ut, flytte bildet litt opp og refokusere for AR=2.35:1 istedet for å bruke en anamorfisk adapter. Samme operasjon i revers for 16:9. Og alt dette med 2 knapper. Ganske fikst. Det går også an å hente ut info som antall timer på lampa og presentere på skjermen.

VantageHD har også rs232, men den nektet plent å kommunisere. Får se om jeg får taket på den i morra.

Noen som har erfaring med rs232 og styring av AV-komponenter?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres morro ut men hva med bildekvaliteten?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med rs232 og styring av AV-komponenter?
    bittelitt...

hvis du laster ned LookRS232 fra fCoder Group - Photo Editing Software for Windows. Graphics converters. så kan du sende direktekommandoer for å sjekke "om det er noe liv".

vantage-serialcodes

I brukermanualen står det:
    please also note that
    serial control may require the application of a firmware upgrade to your unit, via its USB port.
    Sjekket at du har rett konfigurasjon på pinne 2,3 og 5 i hver ende av kabelen?

DrE

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •