Tor lager TV - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 168

Tråd: Tor lager TV

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget lekkert! Men som Lygren allerede har nevnt, sort ramme vil nok fungere bedre.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D :-D For en skjerm.
    Er spent på å høre hva du synes om å bruke kun senterhøytalere i oppsettet foran, nå kan det vel ikke være så lenge før det er på plass.
    Hvis du også kjører samme høytalere bak vil du i hvert fall ha perfekt klanglikhet.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk, gutter. Skal tenke litt over rammefarge mens jeg fortsetter på surroundhøyttalerne og får hengt opp prosjektøren. Her er noen 16:9 bilder, 2.35:1 kommer...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starship Troopers ;-) vel vel fine bilder dvs ser ut som god kvalitet

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongefilm!!

Hvor mye lys ser det ut til å være i rommet på din monitor? Jeg kjørte på med masse lys, men måtte skru ned hvitbalansen i kameraet kraftig for at ikke hvitt skulle overstyre. Aner ikke hvorfor. Vanskelig å ta bilder som er representative. Det er jo lysstyrke og kontrast i opplyst rom jeg prøver å formidle...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmsmak er jo ikke viktig :-D Det jeg prøvde å formidle var at det ser bra ut. Er uansett vanskelig å si noe eksakt ut fra screenshots, det eneste som gjelder for å få et riktig bilde er "live". Skulle gjerne sett din skjerm med egne øyne for å kunne sammenligne med Stewart Aeroplex og HC3000 i bakprojeksjon (som jeg har sett nylig)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvor mye lys ser det ut til å være i rommet på din monitor?
    Burde svart litt mer skikkelig på dette spørsmålet. Sitter nå på jobben med en elendig:twisted: monitor som burde vært byttet for lenge siden. Men kan jo si hvordan det ser ut alikevel. Det ser ut som det er mest lys på bilde nr 2 (avgangstavle) der ser det nesten ut som detaljer blir litt vasket ut. Siste bilde (insektkrig/eksplosjon) ser ut som har lite lys i rommet og der gnistrer flammene.

Håper dette var litt til hjelp. Som sagt er jeg ekstremt lysten på å se dette opplegget i virkeligheten :-P så gjør gjerne det. Da blir det skikkelige observasjoner ikke synsing som er avhengig av bilde og monitorkvalitet.

PS; Hva er den grønne dioden et stykke over lerretet? Ser den på alle bildene.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tor!

Dette ble griselekkert. Alurammen ser bra ut på bildene.

Angående høyttalere; har du valgt fronthøyttalere ennå?
    Hvis ikke, hva med en mindre høyttaler over og en under, både på høyre, venstre og centerkanalen. (?)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen spørsmål angående fronthøyttalerne - ganske naturlig, siden det blir et litt uvanlig setup. Høyst trolig blir det 3 like senterhøyttalere på rekke og rad bortover. Høyre og venstre blir da stående med diskanten ca der hvor 16:9-bildet slutter på hver side (kompromiss mellom 16:9 og 2.35:1). Sub'n blir stående rett på baksiden av skjermen, og deling blir rundt 80Hz. Skal få tatt noen bilder av hvordan bakrommet ser ut.

Jeg har også satt av plass til 2 presence-høyttalere (innebygget) like over skjermen. Hvis jeg velger denne løsningen kan jeg bruke Yamaha sin lift-funksjon for tale. Dessverre kan ikke forsterkeren min kjøre både senter bak og presence samtidig.

Det er også på tide å avsløre en liten matematisk blunder. Skjermen er ikke 2.35:1, ei heller 2.40:1 (som jeg planla).....men 2.50:1! ops: Ja, jeg gikk ingeniørhøgskolen!!! Velvel, det er ikke verdens undergang, Prismasonic'n min kan strekke såpass.

Nå er det forhåpentligvis slutt på bilder der hvitbalansen endres hele tiden. Er stua gul eller hvit? Problemet var at jeg ikke hadde noen eksponeringskontroll på kameraet mitt. Det jeg jeg nå (og mer til), jeg var nede på byporten tidligere i dag og plukket med meg en Canon EOS 400D. Det er en 10MP speilrefleks. Skal et par dager på seminar, så skal prøve å lære meg vidunderet og få postet noen fjonge bilder i 1920x1080 format - dette er jo AVforum tross alt!!

De grønne prikkene på bildene er forresten døde pixler på det gamle kameraet...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De grønne prikkene på bildene er forresten døde pixler på det gamle kameraet...
    aha !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.50:1 sier du. altså ikke Superwide, men ÜberwideScreen :-D

Si ifra Hvist du vil ha besøk så låner jeg "TV'n" din til å teste Gears of War

Digg iallefall

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    2.50:1 sier du. altså ikke Superwide, men ÜberwideScreen :-D
    Men fortsatt ikke bredt nok til Ben-Hur med sine 2.76:1

Har bestilt ytterligere 2 senterhøyttalere for å komplettere frontrekka. Jeg begynner å få OHC litt opp i arslet nå siden jeg bestilte for en uke siden - importøren har disse på lager og er kun et langt steinkast unna.

Av ærlig arbeid har jeg montert og trukket ledninger til sidehøyttalerne. Dette var endel mer stress enn det høres ut som; på høyre side måtte det hogges plass i muren til baksiden av bass og diskant. Not fun.

Jo, også har jeg kjøpt inn en Colorvision Spyder2Express. Hittil har jeg bare kalibrert noen monitorer, men det blir garantert litt lek med denne i vinter.

Neste gang blir det noen flere bilder.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å innfinne meg med at det ikke er mulig å ta bilder av dette greine her. Så vidt jeg kan skjønne er det to problemer:
    1) Man tar bilder i motlys, noe som gjør at resten av rommet blir undereksponert. Kompanserer man blir skjermbildet overeksponert og blasst.
    2) Ved å sette fargebalansen til 6500K blir skjermen noenlunde riktig. Resten av rommet får et veldig rødskjær. Ved 3200K blir rommet riktig men skjermbildet for kaldt.

Noen som har noen gode fototips?

Her er ihvertfall et par bilder der fronthøyttalerne er på plass. Det siste er av den ene innfelte sidehøyttaleren. For ordens skyld - disse er tatt med 3200K.

Edit: Jeg skrev 4300 men mente 3200. Rettet. Og når jeg først er igang - dette er screenshots fra den amerikanske The Office. Omtrent like god som den engelske. Anbefales!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende må jeg si!

For andre som vurderer noe lignende, kanskje i litt mindre skala, så finnes det rimelige bakprojeksjonsplater også. Vi hadde noen vareprøver fra Lumin Vision på kontoret for noen mnd siden og vi var mildt sagt imponerte over kvaliteten på disse milimetertynne platene.

Blant annet fikk jeg sett Silverscreen med en pervers gain på 20(!!).

Lumin Vision

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lumin Vision Black Light Screen høres veldig brukbar ut, men det lukter DNP lang vei. Har du noen prisliste? Gjerne via PM.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lumin Vision Black Light Screen høres veldig brukbar ut, men det lukter DNP lang vei. Har du noen prisliste? Gjerne via PM.
    Ja, det var helst den jeg tenkte på til hjemmekino (eller tv som du kaller det ). Jeg fikk desverre ikke testet Black Light Screen. Om det er rip-off skal jeg ha usagt, men det har jo skjedd før at ting har blitt kopiert. Liten avsporing, men en kollega av meg var på messe i Shanghai og fikk lervert komplett automasjonsløsningskataloger fra et gitt "merke". Ved nærmere ettersyn var det en blåkopi av Crestron sine CP2E, MP2E osv til en tett opp mot perverst lav pris...

Skal se om jeg kan oppdrive noen kvm-priser på Black Light Screen uansett.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisene på plata publiseres på pm vil jeg også gjerne ha en pm. :-D

Tor; det ser veldig kult ut med tre senterkanaler. Hvordan er lyden ? Har du vurdert å sette de to "frontene" på høykant ut mot veggen. Mulig bildet lyver litt men det ser ut som det kan gå også. Slik det ser ut nå tror jeg at svart ramme både blir penest og mest harmonisk. Hva tenker du å gjøre sølv eller sort?

Når det gjelder fototips har Homecinema laget en liten veileder link. RoKo er vel fotograf av yrke og ellers er jo Akto kjent for å ta fine bilder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig bra! Har ikke fått med meg denne tråden før nå. Er imponert over planene, gjennomførelsen og resultatet. Kjekt å se resultatet av de idéer som er anderledes en oss andre.

Jeg ville nok kke valgt et ukurant format på lerret.

Et tips til bakrommet for å øke kontrasten kan være å "kle inn" baksiden av lerret/projektoren med sort stoff.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer, lyden kan fint overgås av et standard rimelig anlegg som er satt opp riktig. Jeg tenker her feks på brukbar avstand til bakvegg. Senterhøyttalere liggende, som de fleste monterer de, strider helt mot linesource-prinsippet og man får derfor ikke en veldig presis lokalisering av rom. Det er heller ikke noen fantastisk oppløsning, men jeg vil si at lyden er behagelig. Når jeg sier at jeg stort sett alltid hører på musikk med PLIIx Music innkoblet så skjønner du kanskje at vi ikke snakker rendyrket hifi her

Oppsettet passer godt til film og "casual" lytting til musikk uten at man trenger sitte i sweetspot. Det er som forventet. Dypbassen mangler også siden jeg ikke har koblet til subwooferen, men det kommer snart.

Det blir ganske sikkert sort ramme, denne jobben blir tatt når bakre surround er montert. Og etter at listingen er gjort (den kjedelige siste delen av jobben ).

Tiger, matt sort soverom er ikke aktuelt, men jeg kan kanskje leve med at bakveggen er i en mørk farge. En slags 80%-løsning som ikke ser helt drit ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er å benytte f. eks. sorte gardiner på glideskiner du trekker rundt for å innkapsle det du trenger. Det trenger ikke se så dumt ut...

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •