Noen andre som vurderer å bruke Ecophon sin Master-serie som himling i hjemmekinoen?

Grunnen til at jeg spør er at Ecophon trenger en minimumsordre på 50kvm dersom man ønsker en annen farge enn standard hvit. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men ser helt klart at feks en gråfarge med lysrefleksjon på 29% vil være fordelaktig. Til mitt bruk er Sombra (matt sort) ikke egnet.

Dessverre er det Master A/alpha (+ Master Extra Bass) som gir best resultat akustisk sett, men denne har synlig bæresystem. Jeg har dette på kontoret, og synes at det estetiske kunne vært bedre. Men som sagt - med en absorbasjonsfaktor (nedfelt 20cm) på 95% fra 250Hz til 4000Hz, 85% v/125Hz og 40% ved 63Hz er den suveren. Lydisolering er 28db.

Master D/alpha har skjult bæresystem og er dermed IMO langt bedre visuelt sett. Denne er også demonterbar (som A). Lydisolering er 3db bedre. Absorbasjonsevne er noe dårligere i lavfrekvensområdet, men fortsatt ikke dårlig.

Mye god info på www.ecophon.no.

Standard hvit har en lysrefleksjon på 84%, men over 99% er diffus refleksjon, så det vil uansett være bedre enn en standard hvitmalt himling som de fleste har. Uansett - dersom en (eller flere) i østlandsområdet vurderer en gråfarge...ta kontakt. Jeg skal ned til glava torsdag morgen for å ta en titt på vareprøver.