Naboen røyker ut min hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naboen røyker ut min hjemmekino.

Jeg bygger hjemmekino i nykjøpt hus, dvs halvpart av tomannsbolig.

Dreamscreen 92" henger og koser seg, Panasonic PT-AE900 er i posten, det kommer en fin receiver+dvdspiller, og høyttalere er på plass.

Men. Nabojenta på 18 har fest fra 2-3 ganger HVER uke, samt besøk av venninner og kamerater og foreldre som røyker til dovre faller.
    Det siver inn til oss i grand scale.

Har dere noen isolasjonstips? Er det min skyld at det stinker i hele hjemmekinorommet mitt? Jeg blir sprø av dette. (jeg har selvsagt klaget ganske tydelig flere ganger, men hun gir blanke f...)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Kanskje på tide at noen andre snakker med dem......

Alternativt litt høy lyd over en periode når frøkna skal hvile etter festen gang på gang på gang. Kan ha en positiv effekt på røyken.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da kan jo ikke hun klage på at du spiller litt høyt til ukurante tider heller. Hvor siver det inn da? Er det ikke bare å tett igjen, eller få en luftfrisker eller noe.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kommer røyken inn til deg? Via veggen?! Luftekanal?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Men da kan jo ikke hun klage på at du spiller litt høyt til ukurante tider heller. Hvor siver det inn da? Er det ikke bare å tett igjen, eller få en luftfrisker eller noe.
    Let the WAR begin!!

Det er jo ikke tvil om hvem som vinner.. Du kan jo bare handle inn litt isolasjon..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan forsøke å skape overtrykk i rommet ved hjelp av ekstra luttilførsel med vifte. Dette burde hjelpe. Alternativt bruke nesen og etterislolere utsatte steder.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør a på tjukka, da skal man jo helst ikke røyke.
    Alternativt fiks slik at noen på disse festene hennes gjør det :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Kjør a på tjukka, da skal man jo helst ikke røyke.
    Alternativt fiks slik at noen på disse festene hennes gjør det :wink:
    :grin: Eller be henne suge på noe annet...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en tomannsbolig skal det ikke være mulig å merke røyk fra den ene leiligheten til den andre!!
    Gå på selger/ utbygger!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ordne ventilasjonen inne hos deg selv du, få overtrykk i din leilighet...problem løst! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Lei inn fire 18" strokere fire 15" CV suber og fire clsc 215 og kraftig PA forsterkeri og skru opp slik at du får rundt 140-150 dB (du står seff med hørselvern). Så holder du dette volumet langt ut på natten og sier du kommer til å fortsette med det hvis de ikke slutter å røyke Da overdøver du dem sikkert på fest også, så dette må da være effektivt

Hehe neida, bare tuller. Det kan hjelpe gjøre som dem sier å skape et overtrykk i rommet ditt slik at det ikke siver opp. Jeg ville også prøvd å isolere ekstra. Men må innrømme at jeg hadde kjørt det CV eksempelet i praksis slik at det ikke ble gøy å ha fest der lenger haha. Jeg misliker folk som ikke gidder å ta hensyn, og da kan de ta en støyt selv oxo

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christian82
    I en tomannsbolig skal det ikke være mulig å merke røyk fra den ene leiligheten til den andre!!
    Gå på selger/ utbygger!
    vil bare støtte dette forslaget, hvis huset er nybygg så burde ikke dette vært et problem.
    Det et fortsatt lov til å røyke i sitt eget hjem her i norge. Det burde derfor ikke startes noen "krig" grunnet dette. (Når KRF kommer til makten igjen, og forbyr røyking hjemme, så er det greit.)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam

Nabojenta på 18 har fest fra 2-3 ganger HVER uke, samt besøk av venninner og kamerater og foreldre som røyker til dovre faller.
    Det siver inn til oss i grand scale.

Har dere noen isolasjonstips? Er det min skyld at det stinker i hele hjemmekinorommet mitt? Jeg blir sprø av dette. (jeg har selvsagt klaget ganske tydelig flere ganger, men hun gir blanke f...)
    Er det et nybygg du bor i, støtter jeg også forslaget med å kontakte selger/ utbygger, fordi det kan virke som om ikke isoleringen og tettingen boenhetene i mellom er gjort riktig, men man kan vel ha en viss blanding av inne og uteluft fra ventilasjon på utsiden av huset også, så det er mange muligheter som kan skape problemer.
    Det du skriver om at nabojenta har fest 2-3 ganger i uka, vil det si at det både er støy og røyk/lukt problemer?
    En ventilasjons vifte som skaper overtrykk i din leilighet vil jo kunne redusere røyk/lukt problemet, men er det støy problemer i tilegg, så må vel enten utbygger, naboen din eller du støy isolere. Ikke lett å ha med naboer som ikke tar hensyn til sine omgivelser, får håpe det løser seg i din favør Syn-Sam, så du kan nyte hjemmekinoen din i fred og i en god atmosfære.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Jeg takker for mange gode råd. Jeg visste dere ville forstå hvordan det er å få selve hjerterommet i huset, (nei, ikke badet), sabotert av ei ignorant berte.

Hun har begynt å respektere naboenes ønsker, vi er 5 mot 1, men foreldrene hennes og venner på besøk gir blanke f.

Jeg skal gå på kjøper. Til deg som sa det er lov å røyke i eget hjem:

En tomannsbolig der jeg eier den ene halvdelen 3 jenter leier to etasjer i den andre og ei kjelleren i den andre, hvor sterkt skal retten hennes stå når det går ut over 5 stk så mye at de ikke orker å bruke 50% av sin leilighet?
    Er ikke dette et demokrati?

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å trekke denne debatten alt for langt ut på vidden....
    Hvis du hadde en nabo som hadde "superhørsel" og reagerte på at du spillte på anlegget, uansett hvilket volum, hvordan hadde du reagert? Regner med at du hadde gitt f*** og spilt litt høyere...

Hvis du mener hun skal slutte og røyke fordi du og noen andre plages av dette, så har du ikke forstått hvor vanskelig det er for enkelte og slutte å røyke.

Og en ting til, hvis utleier ikke vil ha røykere i leiligheten sin så får han leie ut til ikke røykere.

Mvh
    Eks røyker. (har ennå ikke blitt antirøyker som mange andre.)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en side for hifi-elskere ikke sigarett-elskere... :razz:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jasså, gitt

Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    Bare for å trekke denne debatten alt for langt ut på vidden....
    Hvis du hadde en nabo som hadde "superhørsel" og reagerte på at du spillte på anlegget, uansett hvilket volum, hvordan hadde du reagert? Regner med at du hadde gitt f*** og spilt litt høyere...

Hvis du mener hun skal slutte og røyke fordi du og noen andre plages av dette, så har du ikke forstått hvor vanskelig det er for enkelte og slutte å røyke.

Og en ting til, hvis utleier ikke vil ha røykere i leiligheten sin så får han leie ut til ikke røykere.

Mvh
    Eks røyker. (har ennå ikke blitt antirøyker som mange andre.)

Det er ikke et nybygg!

Huset er oppført i 1957, etterisolert/skifte av kledning 2004.
    Eier sa også det var etterisolert mellom enhetene.

Men det er ikke jenta som røyker! Det er foreldre på besøk, venninner og kamerater.

Du som er eks-røyker, sammenlikner med musikk. Jeg er ikke enig. Musikken er over idet du slår den av, røyken har satt seg.
    Det forringer faktisk salgsverdien, noe som er meget alvorlig for oss.

Våre naboer har nå kronisk røykstank i skapene nede, slik at alle klesskap er håpløse å bruke, de må rense alle jakker, og du mener det kan sammenliknes med å spille høyt? Og ikke kom trekkende med hørselsskader, du sa det gjaldt alle lydnivåer.

Det er en forskjell her. Og dette er hensynsløst. Ærlig talt.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Det er ikke et nybygg!

Huset er oppført i 1957, etterisolert/skifte av kledning 2004.
    Eier sa også det var etterisolert mellom enhetene.

Men det er ikke jenta som røyker! Det er foreldre på besøk, venninner og kamerater.

Du som er eks-røyker, sammenlikner med musikk. Jeg er ikke enig. Musikken er over idet du slår den av, røyken har satt seg.
    Det forringer faktisk salgsverdien, noe som er meget alvorlig for oss.

Våre naboer har nå kronisk røykstank i skapene nede, slik at alle klesskap er håpløse å bruke, de må rense alle jakker, og du mener det kan sammenliknes med å spille høyt? Og ikke kom trekkende med hørselsskader, du sa det gjaldt alle lydnivåer.

Det er en forskjell her. Og dette er hensynsløst. Ærlig talt.
    Ta de!!!!!
    Støtte deg fullt ut! Hater røyklukt! Har problemer å stå ved siden av en røyker utendørs! Røykere som kommer ombord i bussen stinker enda røyken ble stumpet før de gikk inn! Klærne mine lukter i lange tider etter å ha vært i et rom der det røykes! Heldigvis er dette blitt bedre med røykeloven!!!!!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt om at røykluft siver gjennom en intern vegg, her må veggene være helt feilkonstruerte og det bør fikses røying eller ikke.

Når det gjelder å ha rett til å røyke hjemme hos seg selv er jeg enig når det gjelder eneboliger, men når det gjelder blokkbebyggelse er dette ikke lengere så enkelt. Når noen har "hensynsfulle" røykere på besøk blir det ofte røyket mye på balkongen og da er den nesten garantert at røyken finner vei inn i andre leiligheter i blokken. Hva skal så de terroriserte naboene gjøre? Åpne vinduene og slippe inn enda mere røyk?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå kan man ikke røyke ut heller?! Fanatismen lenge leve.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •