Jeg holder på med bygging av leilighet, og stuen kommer til å bli slik dere kan se på tegningen.

Forklaring til tegningen:

• Den grå veggen øverst er ekstra vegg utenpå den andre til skjuling av kabler til TV og projektor.
  • Det blir vinduer på hele høyreveggen i stua.
  • Nedenfor er det kjøkken (åpen løsning) og til venstre er det bad, soverom og gang.
  • Takhøyden blir ca 240 cm.
  • Elektronikken og blir plassert i et rack på gulvet foran den grå veggen. TV-en kommer like over på veggen, lerretet henger i taket.
  • De lilla firkantene er fronthøyttalerne.

Veggene er ikke kommet opp, så jeg har mulighet til å legge alt av kabler i veggene. Derfor er det en fordel om jeg har dette klart på forhånd, så her er det bare å komme med forslag på hva jeg trenger. Jeg skal hvertfall ha nett til alle rom, og muligens HT-kabler i veggene. Dette har jeg ikke bestemt meg for. Projektorkablene må imidlertid være synlig, da jeg har gipstak i lydbøyler som jeg ikke vil ta hull på.

5.1 går fint i dette rommet, 7.1 blir litt verre. Da blir det evt to høyttalere i taket ved inngangen til kjøkkenet. Er dette en god ide, eller bør den forbli på tegnebrettet?

Jeg har planlagt å gå for en tradisjonell sittegruppe med 3+2+1.

Jeg er også åpen for alternative forslag til høyttalerplasseringer eller andre lure ting. Optimal plassering for sub etc? Ordet er deres, hvis noen har forslag/innspill eller noe å sette fingeren på når det gjelder rommet hadde jeg satt pris på å få vite det!