Terminaler for skjult kabling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Terminaler for skjult kabling

Hei!
    Nytt hus er i ferd med å reise seg og til uka starter jobben med trekkrørene.
    Håper noe kan gi meg synspunkter/alternativer på terminering/rørdim for kablingen til hjemmekinoen.

Termineringsbokser:
    Har surfet generelt og snoket litt på dette forum og kommet frem til følgende forslag:

Bak Receiver: Russound HTP-2 plate m. box (7.1)
    På høyttalerpunkt: Russound Platemate BJ-1D

Er disse greie å montere for menigmann?
    Stemmer det at HIFI-center fører disse?

Trekkrør:
    Er det tilstrekkelig med 16mm rør til høyttalerne, eller bør jeg opp på 20mm?
    Er det tilstrekkelig med 45mm rør til projektoren?

Hva er løsningen for å terminere trekkrøra bak disse boksene?

Spent som f.

(PS: Ved å få fruen med på at IKEA-kjøkkenet er finere enn HTH sitt blir det MYE penger til overs til hjemmekino. Pr i dag er det billig Denon, B&W og Gale som råder i leiligheten, men lovnader er gitt på solid oppgradering ved inntreden i nytt hus. Flatskjerm, Lerret og projektor kommer i første runde, deretter oppgradering av lyden)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende!

Hei!

Dette blir spennede å følge med på. Jeg er snart i samme fase som deg. Jeg overtar i neste uke ny leilighet som skal totalrenoveres, og det skal legges inn rør for skjult kabling til hjemmekinoen og multiromsløsning.

En av de vanskelige beslutningene mine er hvordan jeg skal få lagt opp kabling for lyd og bildesignaler fra min pc på kontoret og inn til plasmatven. Har en haug med hd-filmer som helst bør være tilgjengelig. Har tenkt HTPC, men det blir for kostbart i første omgang. Hvor stor rørdim. trengs for å være sikker på an man i fremtiden kan trekke igjennom DVI, HDMI eller hva fremtiden skulle by på? I tillegg er det betong overalt, så jeg må pigge ut et spor i gulvet før jeg legger parkett. Men det er selvfølgelig verdt strevet.

- Eivind

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående tykkelse på rør:

Legg opp så tjukke rør som du klarer.. Det er ikkeno mer irriterende enn kabler som ikke kommer igjennom eller som blir sittende fast. Personlig har jeg ca 25 meter tp kabel STUCK inni veggen og måtte legge kabelen på veggen i stedet..

Ikke end opp med samme blemma

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •