Spotlights

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Spotlights

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spotlights

Hei

Jeg vet at dette ikke er direkte linket til forumet, men ser andre som har spurt om lignende ting, så tillater meg å spørre selv også.

Har kjøpt 10x10W utenpåliggende (puckformede) spotter fra IKEA (2 sett a 5 spotter med elektronisk dimmer), som jeg har tenkt å montere selv.

Jeg ønsker imidlertid også å ha mulighet til å dimme lysene, men helst uten å måtte engasjere elektriker. Skal jeg ha veggmontert dimmer må det legges en ny ledning i veggen som kobles til en helt ny bryter, og har en følelse av at dette fort blir dyrt.

Finnes det ledningsmontert/støpsel dimmer (gjerne med trådløs fjernkontroll) for elektroniske transformatorer? Har lett og lett, men foreløpig ikke funnet noe, alt i denne kategorien er kun for glødelamper.

Spottene skal sitte under kjøkkenbenken med ca. 30-40 cm mellomrom. Er 10W da egentlig for lite? Har ekstra (sterkere) arbeidslys over vasken og komfyren.

Håper noen kan hjelpe meg her.

mvh,

M. Alexander Kleiven

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson har hverfall støpselmonterte dimmere. Nå det gjelder lysstyrken har jeg de samme spottene under kjøkkenskapene og det holder i massevis for meg hvertfall. Men nå*er ikke jeg noen gourmetkokk akkurat ;-)

Når det gjelder fjernkontroll så se om ikke Clas har det også.

G

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på ikea får du kjøpt en fin fjernkontroll med dimmer. bare å plugge rett i støpselet og så plugger du bare lampene i den igjen. med den fjernkontrollen kan du dimme mange lamper. koster 369 for en pakke med to støpsler og en fjernkontroll. kontrollen går på rf, så du trenger ikke å peke rett på. Hvis du skal ha veggmontert dimmer så trenger du bare å ra ut den brytern som sitter der idag og sette inn en dimmer, er bare to ledninger som skal kobles inn i dimmern.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •