Plexiglass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Plexiglass

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plexiglass

Noen som veit kor ein kan få tak i plexiglass. Trenger 2 ganske store plater (60x170cm) Kva er prisen på plexiglass? Dyrt?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glassmester er den beste plassen.

Dyrt? Veldig, kjøpte en plate på 230x740mm i 5mm tykkelse og den kostet 300.-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan..

Billig PlexiGlass som forøvrig er et merkenavn på akrylglass finnes ikke! (synd men sant i den størrelsen)! En vanlig prisformel på Plexi er ca 2-3 ganger prisen på glass. Mener å huske att innkjøpsprisen ligger på rundt 600 pr m2 (ca.3mm)!

Det er fult mulig å få kapp og biter til en gunstig pris men ikke større ting!

Du kan jo også kikke på styrenplast (ofte brukt på bilderammer) IKEA har 70x100 til 149.- denne plasten er mykere og tåler ikke mye før det blir riper, den er også rullbar nesten uansett tykkelse. Jeg ville nok ha gått for vanlig/herdet glass om det er mulig. Se om noen av møbelkjedene har billige glassbord til salgs og så kontakter du en glassmester å får det formskåret (Har gjordt det selv til 1/4 av prisen på glass hos glassmester).
    Jeg vet at det finnes store bilderammer med plexiglass men er usikker på pris og hvor man får dem.

Det beste rådet jeg kan gi deg er antagelig dusjkabinetter!! De finnes ofte i akrylglass og du får dem billig på Finn.no! De må nok poleres før bruk og det kan bli litt av en jobb (bør gjøres for hånd)!

Du kan prøve: (for Plexiglass)
    Plastkompaniet.no
    Astrup.no

Her er noen plastmerker .. Bare å lete i vei:
    Axpet, Celmar, Forex, Gepax, Geracryl, Kryoclim, Lexan, Noryl, Plexiglas, Repsol, Tygaflor, VarioLine, Vivak.

RIANYL og POLYCARBONAT er begge glassklare plasttyper med god bruddstyrke og målfasthet. (Rianylen er lett blåtonet).

Lykke til!
    Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg litt dum nå!!

Drivhus vettu!

I dag er det vanlig å bruke Polycarbonat som drivhusglass (Isoplast) og er uknuselige! en 6mm plate koster ca halvparten av en 4mm glassplate i følge Grøntfokus (Polycarbonat 6 mm; 61cm x 250 cm kun 218 Kr) De leverer plater i valgfrie lengder opp til 3 meter!

http://212.125.200.206/grontfokus/

Polycarbonat er jo også latterlig enkelt å sage og borre i ..

Da har jeg hjulpet meg selv ved å hjelpe deg

Takker og bukker og Sorry Sonus (du må vente på innleggene fra Lars vettu) :-?

Lars.

___
    Oppdatering:

Isoplast er vist plater med "kanaler" og derfor uegnet til div. bruk! Lars leter videre etter potensielle plater...

Lars.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt Kristiansandsregionen er det flere plastfirmaer, noe det sikkert er andre plasser også. Litt avhengig av hva som er inne av kapp, plasttype og farge så varierer prisen litt. Jeg hadde også sjekket ut noen av disse firmaene. Standard plater tror jeg blir levert i 2*3 meter til disse.

På Gyli plast i Søgne har jeg sett en del arbeider som har blitt gjort med plexiglass (akryl), og det har vært ordentlig lekkert. De lager bl.a. luker og plastdetaljer til Windy der, noe jeg tar som et kvalitetsstempel. Skal man ha en enkel plate er det nok dyrere enn glass, men om det skal behandles så vil jeg tro prisdifferansen snur fort. Pleksiglassene blir polerte på alle sidene og ser ut som glass, men er lettere i vekt.

Avhengig av bruksområdet så er kanskje polykarbonat et godt alterativ, da det går for å være uknuselig, som Lars bl.a. nevner.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skulle bestill en stor plate med "frostet" plexiglass, men fikk beskjed om at plexiglass hadde en tendes til å falme/gulne etter en stund, og ble anbefalt å heller kjøpe frostet glass

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipsene!! Skal sjekk med ein lokal vindusfabrikk og ein glassmester og.

Fant og dette firmaet http://www.vink.no/Default.aspx?ID=2480 Men anner ikkje om dei leverer til privatpersoner. Ut fra prislista så var det ikkje "så" galne priser.... Men kun kjempeflak 2x3m og større... (6mm) Mulig dei kutter opp i ønskede størrelser og.

Skal sjekke dette med Polycarbonat og drivhus...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant og eit amerikansk firma, men det er vel ikkje billig å bestille noe så stort og flat (tungt) fra usa....

http://www.modernplastics.com/plasticscarry.htm

Men dei har alt!!

Har sjekket ein bestilling på 24"x72"x0.250" (60.96 x 182.88 x 0.635) og det kommer på 3855,- NOK med frakt. I tillegg kommer sikker toll ! Så det var jo ikkje særlig billig!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plastkomponenter http://www.plastkomponenter.no/ og Plastkompaniet http://www.plastkompaniet.no/ (elendig på service!)

...er to leverandører jeg har brukt.
    Plastkompaniet fungerer fint så lenge man ikke behøver å dra på lageret i Oslo, de som jobber der er hinsides når det gjelder service...

Plastkomponenter har fabrikk i Fredrikstad, kontor i Oslo men leverer i hele landet, har gode erfaringer med disse.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for linkene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plexiglass

Jeg kjøpte plexiplater hos Alt innen skilt og dekor!

De leverer plexiplater i alle størrelser og ble selv svært fornøyd!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiguru1979
    Jeg kjøpte plexiplater hos Alt innen skilt og dekor!

De leverer plexiplater i alle størrelser og ble selv svært fornøyd!
    Posten du svarte på er 6,5år gammel...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •