HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 265
    Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så langt er jeg fornøyd med LX-73 og jeg har bestemt meg for å beholde den. Siden det ikke har skjedd så mye i det siste dro jeg frem kameraet for å ta noen bilder, er er et av resultatene fra dagens kamerarunde i kinoen. Stolene er nok det jeg er mest fornøyd med i kinoen, spesielt etter oppgraderingen med rumperistere! De andre komponentene vil nok ha kortere levetid.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-avforum-001-jpg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott bilde! Gode å sitte i de stolene dine. Rompeballene gleder seg til neste besøk....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en liten innkjøringsperiode er jeg er fortsatt fornøyd med romperisterne og den nye Pioneer-forsterkeren. Jeg hadde nok for store forventninger til Yamaha 1067, heldigvis skuffet ikke Pioneer LX-73. Nå er den også i rettferdighetens navn noe dyrere enn 1067. Men for å være helt ærlig så syntes jeg faktisk at min gamle Pioneer AX2 ga et bedre lydbilde enn 1067. Derfor var jeg glad for å høre at LX-73 ikke hadde forandret for mye på godlyden fra Pioneer. Jeg skjønner selvfølgelig at dette er en smaksak hvor noen foretrekker en mørkere klang enn hva Pioneer gir. Men for meg falt lydbildet litt sammen men Yamaha 1067 og jeg skjønte fort hvorfor Yamaha "pusher" presence i front. På ønskelisten i år står muligens en ny PJ, ellers spiller det gode gamle utstyret fortsatt strålende. Så lenge det ikke bryter sammen, får det nok stå enda ett år. :-D

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-dsc_8535-jpg

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-dsc_9664-jpg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd så veldg mye siden LX-73 kom inn i kinoen. Men for at tråden ikke skal dø helt slenger jeg inn noen bilder fra rommet.

Denne saken fikk et nytt liv når det ble mulig å avspille Spotify via SqueezeCenter.
    HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-dsc_0754-jpg

Dette er mottakeren med en billig men relativt bra DAC.
    HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-dsc_1634-jpg

Til slutt har jeg vedlagt et bilde av det komponentet som står i størst fare for å bli byttet ut. Så langt har den gjort en bra jobb og får nok stå så lenge den fungerer.
    HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-dsc_1665-jpg

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...er det bare meg som ikke ser bildene? :P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Hmm...er det bare meg som ikke ser bildene? :P
    Vet ikke hvordan det er med de andre, men vi er hvertfall to som ikke ser de.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi er tre, men tror jeg også det er fikset.

Takk for gode ord paalab! :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny PJ?

Jeg har i lengre tid ønsket å oppgradere PJ'en. Den jeg har nå er en eldre Epson TW-600. De PJ'ene som det pr i dag står i mellom er Epson TW-5500 og Sony HW-20. Siden PJ henger forholdsvis nærme sitteposisjon ønsker jeg at den jeg velger skal være forholdvis støysvak. Til orientering er lerretet på veggen hvitt og jeg har ikke tenkt å bytte til grått. Hvilken PJ bør jeg velge gitt mitt rom? Er det andre som gir mer "bang for the buck?" Maks budsjett er HW-20 inkl kalibrering, dvs ca 21'.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke kommet i mål med valg av PJ. De som jeg har vurdert er Epson TW-5500, Sony HW-20 og JVC X3. Alle har sine fordeler og bakdeler. Alle disse projektorene vil gi meg et betydelig løft i forhold til hva jeg har i dag. Men jeg er fortsatt i tvil om hvilken jeg skal velge, derfor tror jeg at jeg kommer til å avvente til valget blir enklere. Sannsynnligvis kommet jeg til å gå for en Sony pga av fordelaktig lavt støynivå. Dersom neste modell (HW-25) kommer med samme FI som storebroren er jeg rimelig sikker på at det blir min neste PJ. Skulle derimot JVC med 3D komme enda sterkere på banen vil nok valget bli vanskeligere da jeg tror det hadde vært moro å ha mulighet til å avspille 3D på stort lerret.

I mellomtiden har jeg brukt tid på foto i vinter og har nå kjøpt PS CS5, Wacom Intuos S og en matchende G-Drive til MacBooken. I tillegg til ny PJ står også en ny iMac 27'' høyt på ønskelisten, da en 13'' MacBook blir noe liten til fotoredigering.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-drive-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennednde og følge med på hva du velger. Er også i modus for bytte av PJ, men synes også valget er vanskelig nå med alt som skjer rundt 3D og om det blir bra nok til storskjerm. Når det gjelder Imac 27" og foto trår du helt sikkert ikke feil. Den er genial til det formålet.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Da er det første laget med akustikk-plater montert på lerretveggen. Jeg har også fått isolert resten av takkassene med glava, det er vel kanskje det jeg misliker mest å jobbe med. Det er rett og slett ubehagelig, men nå er ihvertfall jobben gjort. Høyttalerkablene går uavbrutt fra forsterker til høyttaler. Jeg borret et lite hull i platene for gjennomgang på det første laget. På rammene skal jeg bruke avskårne bassporter fra Biltema. Det blir nok greit.

I dag fikk jeg også blått "robe light" fra USA. Det fungerte fint på mitt Grafik Eye lysstyringspanel, blålyset kan også dimmes. :-D Nå skal jeg bestille mer lim slik at resten av takboksene kan kles i sort molton. Deretter er det kobling av spotter før bakveggen skal tildekkes. Heldigvis begynner jeg å se enden av et prosjekt som var større enn jeg først trodde. Men så langt er jeg fornøyd med resultatet.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-img_3043-jpg

Slenger som vanlig med noen bilder fra dagens økt.
    Henter opp en "gammel" post hos deg, håper det er greit! Lurer bare på om du monterte dimmeren til lysslynga di? Ser at du har mulihet til dette og lurer på om du da eventuelt kjører med full effekt eller har dimmet den noe. Er litt interessant å vite for meg, da mitt opplegg med lysslynge blir tilsvarende.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dimmer på lysslyngen. Ved normalt lysnivå står den på 50 % effekt, ved film 0 % og ved TV-titting ca. 20 %. Hos meg blir lyset fra slyngen for kraftig og dominerende dersom jeg har på 100 % effekt. Så jeg vil absoultt anbefale at du kobler til dimmer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det vært forholdsvis stille her inne en god stund. Det har ikke skjedd de store endringene. Jeg har solgt Squeezebox Duet og Beresford DAC'en pga lite bruk. Ellers har rommet blitt flittig brukt til film og PS3. Sist jeg sjekket var lampetimene passert 2.200. Lampen synger nok på det siste verset og pga av dette har jeg i lengre tid vært på jakt etter en ny/brukt pj. Når jeg først oppgraderer ønsker jeg å være rimelig sikker på at jeg er fornøyd slik at den kan bli en stund i rommet. Den gamle pj'en kjøpte jeg i 2006 av Anfield slik at den har virkelig gitt valuta for pengene. Denne skal nå pensjoneres og inn kommer Sony HW-30.

Først bestillte jeg en JVC X-30, men etter nærmere målinger kom jeg frem til at den med sine kontakter på baksiden kom for tett i bakveggen. Det var litt ergerlig for jeg hadde tenkt å bruke mitt hvite 16:9 lerretet til 3D, tv og spill. Deretter hadde jeg tenkt å kjøpe et motorisert grått 2.35:1 lerret til film. X-30 har zoom- og fokus-minne, slik at det ville fungert ypperlig - best of both worlds. Nå ble det ikke slik. Sony'en er heller ikke liten, men den har kontaktene på siden slik at da blir det ingen konflikt med bakveggen. For å hjelpe på sortnivået har jeg også bestillt et grått lerret til å erstatte det hvite som jeg har i dag. Siden pj'en henger over hodet er det også viktig at den er støysvak, både X-30 og HW-30 burde være tilfredstillende. Ihvertfall i forhold til det "monsteret" jeg har nå. Sony sine pj'er er kjent for å være rimelig støysvake, så jeg regner med at dette blir bra. For å sikre at bildet blir topp har jeg også bestillt proff kalibrering.

Mens jeg venter på levering skulle jeg gjerne blitt anbefalt ett par 3D-plater som virkelig viser frem den nye teknologien fra sin beste side.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-vpl-hw30es_34-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Veldig fin kino du har mekka deg! :-)

Ser du har relativt hvite vegger, lurer litt på lysmengden i rommet når du ser film. Er det for mye, eller går det bra selv med hvite vegger ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, Rune. Dette bør nok bli et godt hopp oppover på kvalitetsskalaen. Lenge siden siste besøk nå, kanskje på tide med et nytt et når den nye juvelen er installert...?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Heisann.

Veldig fin kino du har mekka deg! :-)

Ser du har relativt hvite vegger, lurer litt på lysmengden i rommet når du ser film. Er det for mye, eller går det bra selv med hvite vegger ?
    Det går greit, men jeg merker at sortnivået kunne vært bedre. Derfor har jeg også bestilt grått lerret. Jeg håper og tror at bedre et lerret og en moderne pj vil resultere i også bedre sortnivå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så bra, Rune. Dette bør nok bli et godt hopp oppover på kvalitetsskalaen. Lenge siden siste besøk nå, kanskje på tide med et nytt et når den nye juvelen er installert...?
    Anytime, det hadde vært hyggelig. Jeg skal gi deg et lite vink når den er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det går greit, men jeg merker at sortnivået kunne vært bedre. Derfor har jeg også bestilt grått lerret. Jeg håper og tror at bedre et lerret og en moderne pj vil resultere i også bedre sortnivå.
    Så sortnivået går på generelt lys i rommet ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Så sortnivået går på generelt lys i rommet ?
    Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg vil tro at alt lys som reflekteres bidrar til å redusere sortnivået.

Edit: Som svar på mitt spørsmål lenger oppe i tråden vedr 3D materiell, har jeg bestilt TinTin og Sammys Adventure. Sammys Adventure var anbefalt i en annen tråd, og TinTin bør jo være rimelig bra.

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •