HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 265
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unikt!

Inspirerende...!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Inspirerende...!
    Takk! Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger. :-D

I dag har jeg montert et par plater beverpanel og hengt opp plakater. Nå er begge plakatene på plass slik at rommet er enda nærmere ønsket sluttresultat. Det gjenstår fortsatt noe finish før jeg senere skal gå i gang med forrommet. Men det får nok vente en god stund for nå er det andre husprosjekter som står for tur. I mellomtiden skal film og musikk nytes.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-avforum-001-jpg

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-avforum-002-jpg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble skikkelig stilig! 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må skryte av og underbygge "Wovet" over her, rommet til Zocral er nydelig, stemningsfullt og innbydende. Akkurat passe stort og med litt bedre lyskontroll på vinduene bak sitteposisjon, så har dette rommet definitivt potensiale til å være et av de tre lekreste rommene jeg har satt mine AV-føtter i.

Et besøk anbefales sterkt...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ble skikkelig stilig!
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Wow!
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må skryte av og underbygge "Wovet" over her, rommet til Zocral er nydelig, stemningsfullt og innbydende. Akkurat passe stort og med litt bedre lyskontroll på vinduene bak sitteposisjon, så har dette rommet definitivt potensiale til å være et av de tre lekreste rommene jeg har satt mine AV-føtter i.

Et besøk anbefales sterkt...
    Tusen takk for flotte tilbakemeldinger, bukker og neier! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det her ble meget flott

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmie
    det her ble meget flott
    Takk for det. :-D

Jeg hadde egentlig tenkt å roe meg med det utstyret som jeg har pr i dag. Men etter en kjapp tur innom tråden til Anfield ble jeg gjort oppmerksom på tilbudet fra Elkjøp så da ble det bestillt en ny Yamaha-forsterker. Kjenner jeg meg rett blir nok det neste en oppgradering av PJ. Den som vurderes er enten en Sony HW15 eller den nye HW20. Muligens klarer jeg å vente til Sony lanserer en 3D prosjektor i samme prisklasse. Som jeg tror vi vil se allerede neste høst. Uansett er jeg nå klar for ny prosjektor, enten i år eller neste år.

Vedrørende rumperisterene er jeg enda ikke i mål med kalibreringen. Jeg måtte sende den ene tilbake til USA og har allerede mottatt en erstatning. Det jeg kan si er at når jeg ikke bruker romperister så er som om noe som mangler, men effekten må heller ikke være for dominerende. Kostnadmessig hadde det nok vært mere fornuftig å bruke kronene til en oppgardering av PJ. Men når de først er i hus så vil de heller ikke bli byttet ut, slik som andre komponenter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre sendte jeg Yamaha-receiveren i retur til tross for veldig bra pris. Grunnen var ganske enkel at jeg fikk ikke det løftet i mitt rom som jeg hadde håpet på i forhold til min eldre Pioneer. I tillegg ble det også ganske tydelig at front presence er et must med Yamaha, dette har jeg ikke merket med Pioneer. Jeg slet også med den automatiske romkorreksjonen på Yamaha som virket veldig enkel og ga meg egentlig veldig lite utbytte.

Yamaha har en stor fanskare og lager flotte forsterkere, men for meg ble det desverre feil. Derfor har jeg i dag bestillt en Pioneer SC-LX83. Den har flere kvaliteter som jeg håper jeg kan dra nytte av. Deriblant RF-remote som kan bli veldig nyttig da forsterkeren står i siderommet. Den skal også inneha nok krefter til at jeg i løpet av helgen kommer til å legge ut min Music Angel KT88, som forøvrig har vært et veldig hyggelig bekjentskap. I tillegg har den alt av iPhone- og nettverkstikoblinger som jeg måtte ønske. Romkorreksjonen skal også være oppdatert. Så får vi se om den gir meg det løftet jeg forventer i forhold til min følgesvenn VSX-AX2AV som sannsynligvis også vil bli lagt ut på markedsplassen. :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant betraktning rundt presence-løsningen. Betyr dette at lydbildet til Pioneer liksom ligger høyere enn på Yamaha?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg gjør virker det slik. Mangelen på høyde i lydbildet er spesielt merkbark når det er dialog. Med Yamaha kommer den direkte fra senter-høyttaler som hos meg er plassert under lerret, mens med Pioneer er dette mindre merkbart. Det er godt mulig at Pioneer bruker frontene mer under dialog slik at lydbildet heves. Nå var jeg veldig spent på Yamaha sine løsninger siden jeg har lest at de leverer spesielt bra når det snurres film, men jeg fikk dessverre ikke det løftet jeg hadde håpet på. Det er mulig en større modell enn 1067 hadde vært bedre, men etter å ha vært veldig fornøyd med lydbildet til Pioneer bestemte jeg meg for å helle anskaffe en oppgardert Pioneer-modell. Så får vi se om en de fortsatt kan levere varene.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden! Det er jo fasinerende å se alle
    disse oppdateringene som virker å være fortløpende, men så startet
    den altså i 2003, og fortsatte i 2006 og videre med et års mellomrom.

Det har tatt sin tid, har du blitt lei av jobbingen underveis?

Jeg har blitt fasinert av slike tak i det siste, skråtak og bokser, som lager
    en slags innfelling i midten av taket. Den løsningen du har valgt er jo
    også veldig inspirerende.

Jeg har planer om å lage en kino selv, men boligkjøp ligger fortsatt
    litt fram i tid. Men sitter allerede nå og planlegger og drømmer litt.
    Det hadde vært gøy å dratt det helt ut fra starten av!

Det gjorde seg veldig med den siste stolpen på veggen mellom
    bildene synes jeg.

Hvordan synes du akustikken er nå? Føler du at det er veldig
    negativt at rommet ikke har mer optimal fasong?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino du har fått til, Zocral! Jeg likte spesielt løsningen med de nedbygde kassene med spotter, og blått kantlys som lyser som en slags horisont opp i taket. Kan jeg spørre hva slags lyskilde dette er? Du har sikkert beskrevet det tidligere i tråden din, men jeg spør allikevel. Har nemlig lyst å lage en liknende løsning selv...:smile:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig tøfft, stilig belysning og utsmykning forøvrig!

B

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden! Det er jo fasinerende å se alle
    disse oppdateringene som virker å være fortløpende, men så startet
    den altså i 2003, og fortsatte i 2006 og videre med et års mellomrom.

Det har tatt sin tid, har du blitt lei av jobbingen underveis?

Jeg har blitt fasinert av slike tak i det siste, skråtak og bokser, som lager
    en slags innfelling i midten av taket. Den løsningen du har valgt er jo
    også veldig inspirerende.

Jeg har planer om å lage en kino selv, men boligkjøp ligger fortsatt
    litt fram i tid. Men sitter allerede nå og planlegger og drømmer litt.
    Det hadde vært gøy å dratt det helt ut fra starten av!

Det gjorde seg veldig med den siste stolpen på veggen mellom
    bildene synes jeg.

Hvordan synes du akustikken er nå? Føler du at det er veldig
    negativt at rommet ikke har mer optimal fasong?
    Jeg har aldri blitt lei, men husbygging og tre små barn har ført til at jeg ikke har kunnet kanalisere all min fritid til rommet. I tillegg må jeg innrømme at jeg er ingen snekker så ting tar tid. Utover det har rommet fått tid til å utvikle seg slik at fokus på forbedringer har heller vært på rommet enn på utstyret. Nå som jeg har kommet sånn noenlunde i mål vil jeg nok foreta meg noen oppgraderinger på utstyrsfronten.

Akustikken var etter første runde ikke bra. Det var alt for mye romklang fra nakne vegger. Og som du påpeker er ikke dimensjonene i rommet heller optimale. Dette har også ført til at jeg har brukt lang tid på å finne ut hvordan rommet til slutt skulle bli. Etter de tiltak som jeg nå har gjort synes jeg at rommet er svært mye bedre. Kanskje ikke like hyggelig som oppholdsrom, men mere optimal i forhold til lyd og bildet.

Det som nå gjenstår er forrommet hvor jeg skal bygge et rack til alle komponentene og plass til kontor. På grunn av at jeg skal ha alle komponentene i racket har jeg lagt ut Music Angel KT-88 for salg da den ikke passer inn i et lukket skap. Nå forsterker er bestillt og det ble en Pioneer LX 83.

Den siste stolpen "måtte" på plass for i ivareta symmetrien i rommet. Ellers takk for gode kommentarer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Utrolig flott kino du har fått til, Zocral! Jeg likte spesielt løsningen med de nedbygde kassene med spotter, og blått kantlys som lyser som en slags horisont opp i taket. Kan jeg spørre hva slags lyskilde dette er? Du har sikkert beskrevet det tidligere i tråden din, men jeg spør allikevel. Har nemlig lyst å lage en liknende løsning selv...:smile:
    Det en lysslynge (Robe Light) som jeg kjøpte på e-bay. Siden det er LED trekker den minimalt med strøm og omformer ble kjøpt på Clas Ohlson.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sof2000
    Vanvittig tøfft, stilig belysning og utsmykning forøvrig!

B
    Takk! :-D

Her skulle det vært et bilde til annonsen av min Music Angel som er tilsalgs, men det virker dessverre ikke. Bildet vil bli lastet opp når det virker igjen.

Edit: da virker det igjen. Under er bilder av Music Angel KT-88

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-ma-kt88-jpg

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-ma-kt88-2-jpg

Link til annonse: Solgt

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det en lysslynge (Robe Light) som jeg kjøpte på e-bay. Siden det er LED trekker den minimalt med strøm og omformer ble kjøpt på Clas Ohlson.
    Ok, takk for info! Skal se på denne.

Når bildeopplastingen på forumet har vært nede, har jeg med stort hell benyttet Photobucket. Lastet ned gratis og funket fint for meg. Tror tipset opprinnelig kom fra Tols1!

Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om jeg får ny receiver i morgen. Dessverre ble det ikke LX-83 da denne ikke så ut til å komme på lager hos Dustin.no med det første. I stedet gikk jeg for en LX-73. Nå registerer jeg at Dustin.no er tomme for LX-73 og LX-83 er tatt vekk fra nettsiden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du i samme situasjon som devilej her på forumet som selv ikke helt klarte å forsvare forskjellen i pris fra 73 til 83. Blir nok bra, følger spent med på erfaringene.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •