HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 265
    Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg kan ikke roffes tråd utenat men har noenlunde oversikt over min egen. Kikk her http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1105900

Du ser på bildene omtrent hvordan stålet ser ut. Jeg freste alle lektene på forhånd.Ulempen er at du må gjære hjørnene. Fresen er type billigste sort håndoverfres kjøpt på Biltema eller Claes og jernet fulgte med fresen.
    Er fresen fastmontert i bordet eller festet du lektene og gikk du over dem med fresen i hånd?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg festet lekten til et underlag med en tvinge og raste over hele lektelengden med fresen. Brukte ikke mange minuttene pr lekte. Når du har det hjulet nederst på fresejernet er det bare å legge det inntil kanten på det du skal frese og være håndfast nok slik at hjulet ligger inntil hele veien. Ja så må du passe på høyden, da må du nesten bare prøve deg frem till å låse høyden i riktig posisjon.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott beskrivelse tols1, noen ganger er det greit å få det inn med teskje.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tempoet på ombygeingen har desverre blitt redusert i det siste. Men i dag fikk jeg ihvertfall opp buelisten. Selv om den har ligget flere uker i spenn og fått flere kutt på baksiden måtte jeg frem med sagen igjen og kutte dypere spor. Heldigvis gikk det sånn noenlunde greit med monteringen. Med litt akryl og maling vil det nok bli bra. Enda gledeligere var monteringen av stolene. De er utrolig komfortable og jeg bare digger den motoriserte hev og senk funksjonen. Etter montering måtte jeg bare teste resultatet så langt. Fronter med Music Angel og Squeezebox ble satt opp. Uten for mye måling av plassering synes jeg resultatet er mer enn tilfredstillende. Rommet, selv om det ikke er ferdig, fungerer veldig bra (bassen sitter også mye bedre, dynamikken likeså). På en måte er det som å få nye høyttalere, derfor tror jeg at de nok blir noen år til i kinoen selv om jeg tidligere har vurdert andre alternativer. Jeg har som vanlig lagt med et par bilder, selv om kvaliteten nok kunne vært bedre. ops:

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-img_3248-jpg

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-img_3249-jpg

Det som gjenstår nå er fem bunnplater i spotkassen og 18 rammer. :shock:

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du lage en dekklist ved LED lyslenken også?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal lage en list som skjuler led-pærene. Lyset er penere og mer behagelig når det kun lyser indirekte. Jeg har testet med å legge på 12 mm mdf som jeg har liggende og det er faktisk tilstrekkelig til å skjule lyslenken. På buen må jeg skjære til en list, men resten blir en smal sak. Muligens blir det mdf eller en liten trelist som limes på den monterte listen. Siden skal den males i samme farge som listen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert Zokral De stolene ser rimelig gode ut.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Lekkert Zokral De stolene ser rimelig gode ut.
    Men de ser ikke rimelige ut
    Er det lov å spørre om prisen?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Men de ser ikke rimelige ut
    Er det lov å spørre om prisen?
    Jeg slo til på et PowerBuy i regi av AVSForum.com (SPECIALS on Berkline Home Theater Seating, Audio and Video::Ultimate Home Entertainment) tidligere i vår. Da var prisen $475 pr stol plus $ 145 i frakt til JetCarrier i New Jersey. Siden måtte jeg betale båtfrakt og mva inn til Norge. Stolene ble siden kjørt hjem og levert på døren. Jeg antar at jeg betalte ca kr 5.000 pr stol ferdig levert på døren. (Antar pga at jeg også bestilte 19'' rack i tillegg til en del andre småting som ble sendt i samme forsendelse.)

Jeg kan bekrefte at komforten er veldig bra. Og stolene har helt klart blitt en hit her hjemme. Barna har allerede spurt om de ikke kan få overnatte i stolene. :-D Den motoriserte recliner-funskjonen er helt klart å foretrekke dersom valget står mellom manuell eller motorisert hev/senk funksjon. Når en først har forsøkt motorisert recliner er det ingen vei tilbake. 8) Byggekvaliteten virker også ok og jeg føler meg rimelig trygg på kvaliteten med tanke på at stolen skal kunne tåle en "gjennomsnittlig" amerikaner.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har desverre ikke skjedd så veldig mye progresjon i det siste. Men rommet er ryddet og jeg har fått montert opp anlegget, PJ og alle høyttaler slik at det er mulig å se film og høre på musikk. Forsatt mangler jeg å få montert det siste laget med rammer i rommet, dessuten har jeg heller ikke montert racket. Med sydentur og deilig sommervarme forsvant desverre all tiltakslyst, men den kommer nok tilbake. Vi får nyte været så lenge det varer. :-D

I dag har jeg forresten bestillt en OPPO BDP-83 Universal Blu-ray Disc Player som skal gjøres sonefri på BD med et kit fra Modified Blu-ray. Gleder meg!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt noen bilder for å viser hvordan det er foreløpig. Centerhøytaleren står på en brun-sort lack bord. Bokhyllene med DVD og BD skal i det andre rommet når racket er montert.

På bildet under kan dere se hvordan stolene blir når de gradvis legges ned.
    HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-img_3445-jpg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig OPPO BD-83. Jeg gjorde den sonefri på BD selv ved å installere et kit som jeg kjøpte fra CRT Projectors Home Cinema Experts. Etter noe "knoting" var kabelen installert og spilleren sonefri. Spilleren bestilte jeg direkte fra Oppo Digital og fikk den sendt til JetCarrier i New Jersey.

Newcomer boo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo unektelig stilig ut. Snart ett år siden siste oppdatering, har det skjedd noe mere?

Hvordan har stolene klart seg siden du fikk dem, fremdeles like gode? Jeg vurderer å bestille en selv, så det hadde vært greit å høre om du er fornøyd ennå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke gjort så mye mer siden stolene kom i hus. Etter at de var på plass var det vanskelig å løsrive seg. Og rommet har siden i fjor høst blitt flittig brukt. Men jeg har til hensikt å fullføre rommet med byggestart rundt august. Meste parten av materialene som trenges til å ferdigstille rommet er tidligere innkjøpt. Men som så mange andre på AVForum er det en del andre prosjekter som også må prioriteres slik at ikke all innsats i hjemmet kun kanaliseres til "gutterommet." Så snart jeg er i gang igjen vil jeg komme med nye oppdateringer i denne tråden som ble opprettet for ca. 7 år siden...

Stolen har for øvrig klart seg meget bra. Og jeg er fortsatt veldig fornøyd med kjøpet. De er veldig komfortable og jeg har aldri hatt noen problemer med verken stoff eller motorer. Anbefales.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det august og jeg har igjen så smått begynt å "flikke" på rommet. I dag fikk jeg ca 40 meter med 2x2''. Slik at nå kan jeg begynne på resten av rammene på veggene i rommet. Så langt har jeg rukket å lage en ramme av de nevnte materialene, trukket med scene-molton, og fylt med 5 cm med akustikk-plater. :-D Det skal bli betydelig bedre når frontveggen er kledd i sort scene-molton.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo kjempespennende ut, Rune. Lenge siden sist nå, kanskje jeg skal driste meg til å invitere meg selv til en liten demo når det passer?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom når det passer, du er alltid velkommen. :-D

I går fikk jeg laget ytterligere to rammer. En sideramme og en ramme over lerret. Rammene er laget av 2x2''. Sidene er rette men alle kanter er pusset med grovt sandpapir. Deretter er rammene trukket med scene-molton som er stiftet på baksiden av rammen. Rammene er også fylt med 5 cm Rockwool akustikk-plater. Som feste til rammene har jeg limt på 50 mm borrelås (fra Clas Ohlson) som også er stiftet fast til rammen og til feste på veggen. Da kan jeg om nødvendig ta av rammene dersom jeg trenger å gjøre noen endringer senere.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var lerret-veggen ferdig. :-D

Neste oppgave blir å kle stolpene i inngangspartiet med sort scene-molton. Deretter skal jeg lage rammer slik at sideveggene til fronten blir komplett.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-avforum-095-jpg

Edit: Reduserte størrelsen på bildet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld fikk jeg laget ferdig en ramme til høyre side-vegg. Rammene er forholdsvis enkle å lage. Scene-molton strammes rundt rammen og jeg begynner å stifte fra midten av langsiden og jobber meg gradvis opp og ned på begge langsider mens jeg strekker stoffet.

HK byggeprosess - Sony HW-30 i hus-avforum-001-jpg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0