HjemmeKino under bygging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking HjemmeKino under bygging

Ja nå har det seg slik at jeg har påbegynt konstruksjonen av et hjemmekinorom i kjelleren, og egentlig trenger jeg vel heller ikke hjelp, kanskje bare noen få tips. Ellers kan dette være en hjelper til de mange som bærer på en drøm om å bygge seg et rom.

Har et rom med målene 2,8 * 4,9 og skal mekke en prosjektor og lerret sammen med et anlegg. (5.1). Det hele begynte med å slå ned ett par vegger. Gikk smertefritt nok og klarte til slutt å få rommet i den nogenlunde rektangulære formen det skal ha.

Så gøv det løs på veggene og den stygge stygge panelingen falt sammen i en løs haug på midten av gulvet. Men allerede nå hadde to nye problemer kommet inn i bildet. Den ene leka-veggen var full av hull og man nesten kjente trekken fra stuen ved siden av. Den andre lekaveggen bulte på en ikkebra måte utover og sprengte ut teknisk sett halve veggen på rommet ved siden av. Men som alle problemer har, så finnes det vanligvis en løsning også. Igjenmuring av den ene lekaen er gjort og vinkelsliperen er snart klar til bruk.

Har nå også lagt standerverk og planen er som følger:

Legge 70mm lydplater
    Legge 12mm med gips
    Så legge et lag med Arborex

Er dette nok til lydisolasjon?

Kom med tips

Edit: Bilder lagt til!

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørse jo kongebra ut. Har desverre ikke erfaring med lydisolering (enda ;-)), men ser fram til å se forstettelsen. Gleder meg til bildene kommer. Lykke til

G

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo greit av meg å kanskje poste anlegget, men satt på skolen så ble litt travelt.

Har fullt JBL utstyr i form av høytalere:

E100 Front
    EC35 Center
    E35 Bakre
    E250P Sub

Forsterker: Denon 3805 og prosjektor er Sanyo Z4 om en uke

Skal legge ut en tegning av rommet slik at dere ser vinduer og dør og slikt, må bare komme meg fra skolen først!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var jo å feste standerverk i betonggulvet ved hjelp av stålspiker. Med dette presterte jeg å mekke en spiker rett ned i hovedrøret til vannet, noe som ikke var direkte koselig. Mange nye gloser ble skapt, før jeg sprang ut på plenen og mekket av hovedkranen. Så var det på jobb, skaffe sveiseapparat og med to timer forsinkelse gikk det jo rimelig bra.

Hovedkranen til selve huset befinner seg også i rommet slik at jeg må lage en slags finurlig lite "skap" slik at det går an å nå tak i den hvis det trengs. Her er det bare å kommer med forslag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •