Hjelp til plassering av projektor og lerret.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til plassering av projektor og lerret.

Jeg planlegger å kjøpe min første projektor. Projektoren jeg har sett meg ut er en Panasonic AE700. Jeg har et rom som skal fungere som oppholdsrom, soverom og kino. Rommet ser sånn ut:

Når jeg sitter i sofaen så ser jeg midt på veggen under skråtaket. Jeg vet at det blir vanskelig å se fra den ene sofaen, men det får heller være. Grunnen til at jeg vil ha projektoren der jeg har tegnet den er at PCn står rett under. Hylla jeg vil sette projektoren på er 80cm under taket. Jeg har rullegardin forran vinduet så jeg kan få det så godt som helt mørkt på høylys dag.

Det jeg lurer på er:

1. Kan projektoren stå der den er tegnet og samtidig gi et godt bilde?
    2. Hvor stort bør lerretet være? Har lest at det ikke må være for stort. Det blir ca 2,5 m fra øynene og til veggen.
    3. Hvilken farge bør lerretet ha? Tenkte å kjøpe en hvit rullegardin fra ikea og følge guiden for å lage rammelerret, men vil det bli bedre hvis jeg maler en plate?
    4. Ville en annen romløsning ha vert bedre? Det som er grått på tegningen kan ikke flyttes, men det kan alt det andre.

Jeg har aldri holdt på med hjemmekino før så det er derfor jeg spør så dumt

Asbjørn a.k.a. Superkonge

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis pj skal stå midt på høyden til lerretet skulle det der gå bra iforhold til hva jeg har lest om ae900, og erfart med ae700, som skal ha samme lenshift løsning. men...

Makser du ut lenshiften vertikalt, så har du null mulighet til lenshift horisontalt, og vice versa. (to the best of my knowledge )

kort sagt, skal du ha ae900 i ytterkanten av bildet, må du i ytterkant høydemessig og midt på sideveis,

eller midt på høydemessig og i ytterkant sideveis.

begge deler går nok ikke

du kan jo feste pj i et veggfeste midt på lerretet istedet? og bruker kun horisontal lenshift? evt få tak i en nice dyp hylleå ha på veggen over sofa, med plass til nips for å gjøre fruen fornøyd? ^^

mats

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nvm det med frue, tror jeg bommet en smule der :P

og erstatt hylle over sofa, med hylle over pc pult

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Bomma nok dessverre på d med frue ja. Ser ut til at jeg må kjøpe en hylle også da. Glemte å si at lerretet skal være 16:9. Hvilke mål bør lerretet ha da for å bli perfekt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •