Heisann

Var innom i dag denne messa på Lillestrøm i dag og hva har denne messa med AV, spør dere sikkert. Vel, jeg var der selvsagt i forbindelse med jobb, men det utelukker ikke at diverse hobbyer også påvirket stand-nyskjerrigheten ;-).

Følgende AV-relaterte duppedingser ble funnet:
-Steamdusj-kabinett med TV og surround :-)
-Dobbel himmelseng med flat-tv i taket og suround.
-Diverse boblebad med innebygde høytalere
-Masse flatskjermer på stands, pj'er helt klart på vei ut.
-En pj så elendig satt opp at jeg ikke klarte å gå forbi, så jeg ba om å låne fjernkontrollen for en justering, det ble meget godt motatt og som takk en drops og en klem :-) (jada det var en jente og neida det ble ikke mere)
-Av pj'er var det variert ASK var det mange av, Dell og BenQ, ette par med bakprojeksjon.
-Av flatskjermer i bruk var det mest av Phillips deretter Pioneer, Panasonic, LG, Hitachi og Viewsonic ( + noen mindre Matsui osv.)
-En konkuranse hvor en kunne vinne en Philips 32" LCD ved å tippe antall spiker i et glass. Telte og telte, til at gubben sa at en skulle tippe og ikke telle :-)
-Diverse el-artikler som brytere, dimmere osv "kjekt å ha"
-En stand viste moderne kabelkanaler i forskjellige farger og typer. Estetisk meget pene og legger derfor ut adr. www.primolister.no
-Et firma som drev med vibrasjons-demping fattat min interesse og det ble avtalt å ta en samtale etter messa. De kunne levere dempematter som ble speiallaget for et frekvensområde (eks 20-100 HZ) som da kan brukes under sub-føtter for å dempe vibrasjoner ned til gulvet. Da jeg innehar 2 Klipsch KSW-12 skal jeg lage en test hvor disse stilles ved siden av hverandre og hvor den ene er dempet. Kan bli interessant hva en får ut av dette.

Det var sikkert masse annet som også berører AV-verden, men nå var jeg ikke der egentlig for å finne ut det da..... ;-)

Edit: ...glemte å nevne at jeg så også 2 Sony plasma skjermer.