Guide for høytalerplassering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Guide for høytalerplassering?

Har noen en guide for grunnleggende regler når det gjelder høytalerplassering? Da tenker jeg på både både stereo-oppsett, hjemmekino og subplasseringer.

Altså hva er de mest grunnleggende reglene man kan bruke når man skal plassere høytalere og subbere? Jeg selv har forsøkt plassere høytalerne i litt forskjellige kombinasjoner.Opplever at for eksempel dybbassen er svært vanskelig å få til.

Så en liten guide eller forklaring om hvordan forholde seg til plasseringer hadde vært supert.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den. Me noen som har noe mer om sub/høytalerplassering med tanke på bassgjengivelsen? Tenker da på hvordan plasseringen av fronthøytalere og sub påvirker bassbildet. Hvordan det henger sammen om man flytter de lenger utpå gulvet, eller nærmere ett hjørne, vegger, osv osv. Vært fint med litt forklaring og hjelp før man "snur hele stua på hodet".

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sub selv, da jeg bor i en blokk som er vel lytt.

Men jeg mener og ha hørt/lest at det og plassere sub i lytte posisjon, og selv gå rundt i rommet for og finne ut hvor bass gjenngivelsen er best, skal være en god løsning. Du burde nok prøve og sette opp høyttalerne først før du blander suben inn i oppsettet. Innbiller meg at dette vil være enklere

Uansett er det nok av folk her på forumet med gode kunnskaper om dette, tviler ikke på at du vil få bedre svar en hva jeg kan bidra med atm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •