Erfaring med WinMLS ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer DIYAUDIO sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med WinMLS ?

Vurdere å kjøpe akustikkprogrammet WINMLS, noen som har erfaring med dette programmet ? ( Er laget av en Ph.D på NTNU, Trondheim)

For info om WinMLS se : www.winmls.com

Master of DIYAUDIO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte dette programmet en del mens jeg gikk i trondheim. Brukervennligheten var litt blandet, men resultatet var veldig bra. Jeg tror kanskje GUI er litt oppdatert nå.

Det er liten tvil om at MLS/swept sine er betydelig "bedre" målinger enn manuell sinus-generator/test-cd kombinert med amplitudemåling. Informasjonen du får ut er mer nøyaktig og gir flere muligheter til å prosessere resultatet.

mvh
    Knut Inge

Newcomer DIYAUDIO sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, MLS-teknikken virker veldig bra så lenge du holder MLS-lengden under egen refleksjonstid.

Jeg er i utgangspunktet bare på utkikk etter er pc-program for rommålinger, kjenner du til noen andre ?

(Bruker programmet SoundEasy til høyttaler-målinger, se www.interdomain.net.au/~bodzio/)

Master of DIYAUDIO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se... MLS-lengden må vel være OVER rommets t60 (eller hvordan man ønsker å definere etterklangstida)?

Ellers er vel konsensus at synkronisert swept sine (som nå er default i winMLS, ironisk nok) vel er en bedre metode på mange måter. Bl.a. kan ulinearitet isoleres veldig effektivt..

En Italiener ved navn Farina har laget free-ware MLS plugin til Cool edit. Prøv å google på ham.

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •