Isolering av gulv ned mot nabo - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av franka
    Hvilken plate en bruker øverst spiller ingen rolle, men feks i tak er det en fordel at sponen er under for å ha noe å skru gipsen i. Og bare så det er sagt trepanel er det aller dårligste materialet du kan bruke. Dette stopper ikke lyd omtrent noen verdens ting. :-P
    I fbm med tak så mener du sponen er best egnet ovenfor gipsen? (skrur gipsen i sponen)

Ok, hva er anbefalt å bruke da? spon/gips? er det andre materialer som egner seg bedre en spon?

Kjelli

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da ikke i tråd med hva Skomedal sier?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting litt på siden her.. Er det noen som vet om bassportenes retning har mye å si for hvorvidt lyden sprer seg til rommene under/ved siden av? Dvs. bassporter som peker mot bakvegg/nedover kontra ut i rommet mot lytteposisjon? Skulle jo tro at det hjelper litt å satse på fronthøyttalere/sub som har bassporten pekende forover istedet for bakover...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her så ble det med lyd inn i veggene når bassporten peke inn mot veggen. Det ble også vesentlig høyere ,men det endte med at jeg dro høytalerne ut på gulvet. Bedre lyd ble det også =)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bedt utbyggerne å hive på to ekstra lag gips på hver side av veggen inn mot rommet ved siden av (soverom m/leieboer). Opprinnelig skulle veggen bestå av aluminiumslektere med 1 lag gips og isolasjon. Nå blir det 3 lag gips på hver side, så veggen vil jo bli tyngre og kraftigere og isolere litt bedre ihvertfall.

Det jeg også tenkte på var å be dem bruke glava lydplater i veggen istedet for vanlig isolasjon, men det er kanskje det de allerede bruker? Er det vanlig i vegger i nybygg?

På gulvet har de ikke lagt parkett enda, så jeg tenkte jeg skulle be dem legge et ekstra lag trinnlydsplater ellerno før de legger parketten. Bygger jeg opp for mye, går det ut over arealet pga skråtak, og til over 30k/m2 har jeg ikke råd til det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •