riktig Lerret til riktig pris. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grått lerret er også med på å dempe "strølys" (fra projektor, vinuder etc) slik at sortnivå oppleves bedre, hvilket et filter eller generell redusering av lysstyrke ikke vil hjelpe like mye på... (og reduserer du lysstyrken på projektoren for mye mister en jo detaljnivå i mørke partier)

Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et rammelerret pc ca 200cm*110cm (1,85:1) grått, med sort filt i ytterkantene og 1 i gain hadde vært fett?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt større ;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projecta har noen "PROJECTA VariVision electrol" lerret med justerbar makering oppe og nede, kanskje noe som kan hjelpe litt i bredde høyde format problematikken...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå fortsatt påstå at ikea sin beige/grå Tupplur er uslåelig hva gjelder pris/ytelse. Vips har du noen tusen ekstra å legge på andre deler av hjemmekinoanlegget
    --
    Thorbjørn

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, hvis både struktur, bølger og manglende maskering er OK, er jo Ikea-lerretet greit... Min mening er at et slikt lerret søler bort såpass mye av projektorens potensial at det rett og slett er fullstendig galskap å ikke legge en tusing eller to i et skikkelig lerret når først investeringen i projektor er foretatt. Dette er vel å merke min mening, og i oppsett med svært stram økonomi kan nok Ikea være greit. En senere oppgradering av lerret vil imidlertid løfte bildet MYE...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten å ha sett ikea lerretet tror jeg det er bedre å male en plate med riktig maling! har sammenlignet mitt hjemmelagde mot greyline og det var bare små forskjeller!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Joa, hvis både struktur, bølger og manglende maskering er OK, er jo Ikea-lerretet greit... Min mening er at et slikt lerret søler bort såpass mye av projektorens potensial at det rett og slett er fullstendig galskap å ikke legge en tusing eller to i et skikkelig lerret når først investeringen i projektor er foretatt. Dette er vel å merke min mening, og i oppsett med svært stram økonomi kan nok Ikea være greit. En senere oppgradering av lerret vil imidlertid løfte bildet MYE...
    Jeg har DIY Ikea Tupplur rammelerret, og har både sort maskering, og helt bølgefritt lerret.
    Har sett det sammen med et lerret til et par tusen kroner, og så ingen forskjell, hverken i struktur, eller i gain.
    Det kan jo ha mye med PJen å gjøre, men jeg tror du skal opp en klasse eller to før du ser noen markant forskjell!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, var ikke meningen å rakke ned på dette flottet lerret da, FallenA, for som komponent i et skikkelig DIY-lerret kan jo sikkert IKEA-duken fungere like bare som mye annet!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Joa, var ikke meningen å rakke ned på dette flottet lerret da, FallenA, for som komponent i et skikkelig DIY-lerret kan jo sikkert IKEA-duken fungere like bare som mye annet!
    HEHE...
    Joda, jeg vet helt sikkert at et SKIKKELIG lerret gir et mye bedre bilde enn Tuppluren, men det jeg prøver å få fram er at en må opp litt i klasse til et lerret helt uten struktur, og gjerne et "Gray" lerret før det virkelig kan forsvare den store prisdifferansen!

Men uansett !
    Nå sporer tråden av, og det var ikke meningen!
    BEKLAGER;-)

Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som er enige i at 1,85:1 er det optimale formatet? :razz:

Mvh/William

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet fra IKEA tupplur til Grandview 230cm pulldown. Bildet oppleves som bedre. Bedre farger , bedre sortnivå og bedre hvitnivå (dette er egentlig bare plagsomt. Derfor kjøpes filter inn om 3mnd (drar vekk for 3mnd imorgen).

Men pris\ytelse så er det billigste best ,men jeg vil absolutt anbefale noe annet enn tupplur. Iallefall hvis man har en projektor til mer enn 10-12k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WilliamE
    Er det flere som er enige i at 1,85:1 er det optimale formatet? :razz:

Mvh/William
    Er ikke helt uenig, men ikke helt enig heller.

Det perfekte formatet er vel det som til en hver tid stemmer overens med det projiserte bildemateriale, og da vil en justerbar løsning være overlegen en fastlåst bredde og høyde faktor som ikke alltid kan stemme. Synes forøvrig formatet på bildebrikka for projektoren også børr vektlegges en del, så man får utnyttet den fornuftig også, selv om man har 80% med 2.35:1 dvd filmer i hylla.
    DIY løsninger med rammelærret og løse flyttbare eller justerbare maskeringer tror jeg kan løse mye av format problemstillingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Struktur i lerretet har jeg dårlig erfaring med. Hadde et greyline lerret med struktur, kjøpt her på AVshop, og i de lyse partiene vises i blandt strukturen som om det skulle være pixeleringi bildet. Så til tider veldig skittent ut. Bytta til Adeo Greyline med helt slett overflate og alt var perfekt )

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •