Tips til hvor høytalerne skal stå? (7.2 oppsett)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til hvor høytalerne skal stå? (7.2 oppsett)

Har akkurat flyttet og jeg holder på å sette opp veggfester for høytalere ,men er litt usikker hvor jeg skal sette dem. Noen tips?

Hvor bør høytalerne stå? Vil subben og frontene utfase hverandre? Hvordan bør jeg sette frontene?

Med tanke på at det ledende lydformatet idag er med 5.1 så vil jeg helst ha sidehøytalerne litt bak meg slik at de også kan fungere som bakhøytalere eller burde jeg montere de rett over hodene våre vinklet ned?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke har veldig store bakhøyttalere blir jo det der ganske lang avstand fra der du sitter. hvorfor ikke henge de fra taket istede? jeg ville kanskje også samla subene på midten, hvis det er mulig.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg tenkt og på og jeg vurderer det. Grunnen til det er at de har en veldig lav følsomhet og de tåler rett og slett ikke så mye heller. Hvorfor vil du plassere subbene i midten framme? Jeg er innteresert i å få mest mulig bass og tenkte at hjørneplassering på begge ville gjøre at jeg fikk en god økning på endel db.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved å sette de to sammen vil du også kunne øke bassen, men som med de fleste andre hjemmekinoen må du prøve deg fram. sett basserne der du sitter og kryp rundt på gulvet og let etter der der dunker mest.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •