ODDK's husprosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ODDK's husprosjekt

Kanskje jeg også skal starte min egen byggetråd? Ville ikke kalle den for min kino e.l for det er vel hovedsaklig et bolighus? Men det skal jo en del AV-utstyr inn i huset da :-)

Mitt utstyr så langt er basert på:
    Yamaha rx-v1400
    BEL 2,5
    Panna PV60
    SVS

Vurderer sterkt å gå fra projektor til plasma/lcd siden dette i første omgang blir i stua. Senere blir det å bygge opp loftsstua på 40m2 til lekerom :-), men dette er langt frem i tid.

Har lite med bilder tilgjengelig her jeg sitter nå (les jobb), men er kommet så langt i prosjektet at spongulv er lagt innvendig. Tak er self da også ferdig, men vinduer og kledning utvendig mangler.

Stua er ganske standard L-formet på ca 40m2. På vegger er planen å bruke huntonitt ferdigmalte plater. Ser ut som panel, raskt og sette opp og har mye av egenskapene til gipsplater. Tenkte male tv-hjørnet i en gråaktig farge,men dette er bare tanker foreløpig.

Kom gjerne med innspill underveis:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder/tegninger?

Hvis du kan tegne opp stuen, eller legge inn bilder av stuen. Så får du sikkert inn flere svar. Folk er litt treg å gi tips, hvis det ikke er mye å gå etter.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ,joda skjønner det gjør seg meg bilder, men det er litt tidlig ennå. Lite å ta bilde av inne liksom. Men det kommer :-)

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilder av den kommende stua. Vanlig hjørnestue. 3,5m blir lengden fra vegg til vegg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo god plass til lerret der ja! He he. Men du må nok sende søknad i flere eksemplarer til din bedre halvdel. Du har ingen mulighet for å bruke loftet til kinorom? Det går ann å ha filmrom og lekerom i ett. Må bare bygge inn elektronikken.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loftet kommer senere :-) Stue på 40m2 der også som skal brukes til "gutteting". Bar og full pakke. Er planen ihvertfall. Noen bedre halvdel å diskutere med er det ikke, så den saken er grei. Jeg betaler jeg bestemmer!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel til at jeg skal begynne å isolere yttervegger snart, og i den forbindelse lurer jeg på en ting.
    Tenkte på innwall- høytalere til bakkanalene, men problemet er at det blir mot yttervegg. Er vell ikke så gunstig å presse høytalerne imot fuktsperra vil jeg tro? Lønner det seg å bygge en liten kasse bak høytalerne som jeg fyller med litt isolasjon, eller er det like greit å satse på bakhøytalere type dipol e.l for å henge på veggen??

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å nærme seg innflytting :-) Har lagt inn et par nye bilder øverst. Håper det kommer elektrikkere å gjør seg ferdig imårra. Driver å planlegger hvordan TV-benken skal se ut. Vurderer å få den spesiallaget for å få det slik jeg vil ha det. Har fått montert X-10 veggmoduler overalt untatt ved siden av termostatene. Modulene passer selvfølgelig ikke i ELKO-rammer.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et par nye bilder

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å bli en monolog dette :smile: Kåken ser flott ut, graturerer med nytt hus. Det er jo utrolig gøy å flytte inn i noe nytt. Vi flyttet inn i nytt for 2 år siden og nyter det fortsatt. Vi/jeg planla dog ikke kinorom da vi bygde men har ledige rom i kjelleren som skriker etter "omsorg".

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ser ut til å bli en monolog dette :smile:

Sånn er det med han ute på jobb også! Sitter stort sett og mumler for seg selv!!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Sånn er det med han ute på jobb også! Sitter stort sett og mumler for seg selv!!!
    Snakker man med seg selv får man ihvertfall fornuftige svar ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Snakker man med seg selv får man ihvertfall fornuftige svar ;-)
    Jeg kunne ikke vært mere uenig. Blir ofte svært forvirret av å diskutere med meg selv. Det er faktisk nesten like ille som å prøve å motta og dekryptere tankeoverføringene som den bedre halvdel av og til (hele tiden?) sender.

Dersom jeg snakker med meg selv samtidig som mottak av tankeoverføring pågår så kan du garantere korrupte data og total forvirrelse! ;-)

Btw, pent hus! Haaaar så lyst å bygge selv, men økonomien stopper foreløpig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Dersom jeg snakker med meg selv samtidig som mottak av tankeoverføring pågår så kan du garantere korrupte data og total forvirrelse! ;-)
    Å det er bare trening som skal til så klarer du nok å sperre for uønsket påvirkning. Men det er jo også relativt hva man betrakter som fornuftig svar. Men jeg ser poenget ditt, burde kanskje vært rettet til "det svaret man ønsker" ;-)

Sorry, skal ikke kuppe tråden noe mer nå.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enhver reaksjon på tråden er jo fint.
    Santa: Når skravla på visse andre går konstant, blir det jo så en må holde seg i bakgrunnen ;-)

Nå er forressten PV60 på plass! :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •