stereobenk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: stereobenk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

stereobenk

Heisann, jeg må gjøre noe med stereobenk-løsningen min. Frem til nå har det gått greit slik jeg har hatt det, en rimelig gjennomsnittelig tvbenk.
    Rundt denne har jeg bygd en slags "ramme" med cd og dvd-rack og to hyller som holder disse ett stykke oppe, de er ca 2 m høy. Avstanden er 110 cm mellom disse. Så det er dimensjonen jeg har til rådighet med tanke på bredde.
    Dybde tenkte jeg på rundt 50 cm, høyden må nok opp i rundt 65-70 cm.

Det jeg ønsker å fylle den med er, dvd-spiller, reciever, ps2, center samt to monoblokker.

Jeg har vurdert bruk av leka på "veggene" og solide plater i mellom. Fant en ideel kjøkkenbenkplate på en byggevareforetning idag som går fint an å kappe i tre deler. Tre hyller trengs nok...

Noen som har bygget noe slikt, eller som har innspill på hvordan det bør gjøre for å få best mulig stabilitet, minst mulig vibrasjoner etc, så er dere hjertelig velkommen til å fyre løs!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget stereobenk med Leca, MDF og sitteunderlag. Dette er en løsning som fungerer fint. Leca'en jeg brukte har en bredde på 25cm. Dette kan vel være en liten ulempe siden du har så lite å gå på i bredden.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe sånt jeg hadde tenkt ja. 25 cm leca blir for stort. 10 cm er i meste laget, men det går akkurat. Er avhengig av å få dvd-spiller og reciever ved siden av hverandre i en hylle, center og ps2 på øverste. Monoblokkene nederst. Tenkte da å han en plate nederst, finne på noe som funker greit til sokler. Så leka til neste hylle, leka videre. Eneste jeg tenker siden jeg bare har plass til 10 cm at det kanskje kan bli noe ustabilt om jeg ikke finner noen god måte å feste de på. Tenkte litt å kanskje bore hull og ha gjenomgående armeringsjern eller noe sånt. evnt bruke noe slags masse til å få de til å sitte.

Annen er å støpe inn mindre "stusser" armeringsjern i lecaen. Som stikker noe inn i platen over og under.

Hvor plasserte du liggeunderlag? har du bilde?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •