Hjemmekino i nytt hus..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i nytt hus..

Javel folkens,

Etter mye om og men skal jeg nå få dedikert hjemmekinorom. Blir ikke så veldig stort, så jeg må gjøre mest utav plassen.

Rommet er 3,4*2,7 i innvendig mål, med vindu langs den ene langveggen, og dør midt på den andre langveggen (langvegg og langvegg, dere fatter hvilken jeg mener). Jeg kommer til å bruke gardiner på veggen rundt lerret (som er 200*115 huntonitt malt grå).

Ellers i rommet er det hvite huntonittplater malt hvite. Jeg har rimelig fritt spillerom hva farger angår, men vil helst unngå å male hele mørkt. Vurdere å henge gardiner på langveggene nærmerst lerretet, for å få det mørkest mulig ved bilde.

Taket er 2,6m høyt og byr meg på mest problemer.... vil ha noe i taket (gjerne akustikkplater), men hvor får jeg kjøpt dette og hvordan festes det (ønsker at det skal se fint ut). Sort eller mørk farge er jo å fortrekke.

Vil sporadiske akustikkplater skrudd på veggene gi positiv demping i rommet eller vil dette være bortkasting av veggplass?

Vedlagt en MEGET grovskisse... innspill ønskes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akustikk

Hvis du bare skal fjerne litt av akustikken, har du mange muligheter. Jeg vet ikke om du har tenkt å lektre ned fra det taket du har, eller feste akustikkplater i hengefester fra taket. Hvis du ordner deg ett hengetak med akustikkplater, er det veldig lett å ordne med dowligts eller fiberoptisk lys. Men da bør du feste hengetaket med fester som ikke lager lyd, når du trykker på med bass. Du bør høre med lokal byggevarehandler, om hva slags akustikkplater som fins på markedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •