Prosjektor heis

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer TB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor heis

Jeg begynner å bli ferdig med min nye hjemmekino som er integrert i stua (kommer på minHjemmekino etterhvert). Prosjektorvalget falt på BenQ PE7700 pga best bilde/pris. Ulempen med denne er et offset på 0. Dvs. at prosjektoren må henge 60 cm ned fra taket for å unngå trapes (keystone er selvfølgelig uaktuellt). Dette gjør at den blir litt "i veien" når den ikke er i bruk.

Jeg har lett lenge etter en prosjektor heis som er enkel å rimelig, eller tegninger for å lage noe sånt selv. Det eneste jeg finner på nettet er elektronisk styrte som begynner på 15.000 og opp mot 50.000!!! Jeg ser for meg en manuell heis som vil fungere noe sånt som denne:
    http://www.avmltd.co.uk/uploaded/VC421b3d8fa04c7.pdf

Jeg har en tverrgående bærebjelke i stuen så jeg kan godt lage en "boks" inntil denne som er 25 cm høy. Ideen er at når ikke prosjektoren er i bruk vil den skjules "inni" denne boksen, og når jeg bruker den så senker jeg "bunnplaten" i denne boksen hvor prosjktoren er montert. Linsen på prosjektoren bør kunne senkes 50-60 cm ned fra taket i mitt oppsett (bilde bredde 175cm).

Er det noen som har gjordt noe lignende, har kommet over noen rasende billige heiser eller har laget noe selv?

Takknemlig for alle svar!

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TB
    Jeg begynner å bli ferdig med min nye hjemmekino som er integrert i stua (kommer på minHjemmekino etterhvert). Prosjektorvalget falt på BenQ PE7700 pga best bilde/pris. Ulempen med denne er et offset på 0. Dvs. at prosjektoren må henge 60 cm ned fra taket for å unngå trapes (keystone er selvfølgelig uaktuellt). Dette gjør at den blir litt "i veien" når den ikke er i bruk.

Jeg har lett lenge etter en prosjektor heis som er enkel å rimelig, eller tegninger for å lage noe sånt selv. Det eneste jeg finner på nettet er elektronisk styrte som begynner på 15.000 og opp mot 50.000!!! Jeg ser for meg en manuell heis som vil fungere noe sånt som denne:
    http://www.avmltd.co.uk/uploaded/VC421b3d8fa04c7.pdf

Jeg har en tverrgående bærebjelke i stuen så jeg kan godt lage en "boks" inntil denne som er 25 cm høy. Ideen er at når ikke prosjektoren er i bruk vil den skjules "inni" denne boksen, og når jeg bruker den så senker jeg "bunnplaten" i denne boksen hvor prosjktoren er montert. Linsen på prosjektoren bør kunne senkes 50-60 cm ned fra taket i mitt oppsett (bilde bredde 175cm).

Er det noen som har gjordt noe lignende, har kommet over noen rasende billige heiser eller har laget noe selv?

Takknemlig for alle svar!
    Har en kamerat som laget seg en slik.
    Han laget en boks i aluminium som han lakket i sort.
    Han kjøpte ekspansjons beslag på clas ohlson, som er skinner av den typen som brukes i skuffer.
    Han kjøpte da en smal variant, som hadde et hjul som gikk i et spor, slik at det var "lukket" for hjulet på begge sidene av glide skinnen, på den måten hoppet ikke hjulet ut.
    Han har en som sammenslått er ca 15 cm, også er det da 4 ledd som går ut, slik at det blir 15 * 4 = 60 cm når han slippe den ned.
    På bunnen i boksen, som bare er en aluminiums plate med noen brettede kanter på, så er et festet kroker på frem og bak siden av platen, eller på kort sidene om man ønsker å se det slik.
    Disse brukes da til å låse av kassen når PJ skal stå inne i den.
    Funker kjempe fint det, men man må være forsiktig når man skal slippe den ned, for den detter veldig fort, så man må holde under og senke den forsiktig.
    Videre slet han en stund med ledningene, men det ordnet han ved å legge et rør de gikk i.

Newcomer TB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Takk for svar!

Har du mulighet til å få lagt ut noen bilder/tegninger av løsningen så jeg forstår det riktig.

Skjønner at det er håp likevel ;-)

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Takk for svar!

Har du mulighet til å få lagt ut noen bilder/tegninger av løsningen så jeg forstår det riktig.

Skjønner at det er håp likevel ;-)
    Det kan jeg forsøke å få tid til, bilder blir vanskelig for han bor over 100 mil unna meg, men kunne jo kanskje fått han til å ta noen da..
    Tegninger skal jeg alltids klare å lage på et vis... Hehe..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne varianten bør du få til uten å blakke deg.

Wolverin: Det hadde vært supert om du hadde fått kameraten din til å ta noen bilder!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •