Skal bygge høytalere inn i veggen/taket.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bygge høytalere inn i veggen/taket.

Har kjøpt meg et par Dynabel innbyggningshøytalere som jeg hadde tenkt å bruke til bakkhøytalere. Mitt problem er at benken i TV kroken står helt inntil veggen bak, og hvis jeg da feller høytalerene inn i bakveggen vil lydspredningen bli "bob bob..". Så jeg vurderte felle dem inn i taket. Noen som har erfaring / meninger om dette?

Bør jeg også kasse inn høytalerene ved eventuell tak montering? Elementene vil ved takmontering stå i "friluft" på krypeloftet mitt.

Btw, håper dette er rett plass jeg postet temaet, fant ikke noe bedre plass.

På forhand takk!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel justerbar diskant på disse, så montering i tak er vel ikke noe problem, men om f.eks. basselementet er beregnet for å "henge", er vel en annen sak. Vet at med større basser i selvbyggersubber bør en hvertfall være sikker på at elementet tåler det.
    Det står jo på sidene til ELTEK at hvis det ikke er isolasjon i veggen bør dette legges inn. Det gjelder da sikkert over tak også, å da må de jo være innebygd. Men for å få alt dette bekreftet ville jeg sendt ELTEK en mail. Da får du ihvertfall rette opplysninger:-)

PS: si fra hva du mener om lydkvaliteten da. Jeg vurderer også disse til bakhøytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •