STØYISOLERING

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

STØYISOLERING

Jeg har et lite spørsmål til dere som kan litt med støy/lyd isolering.

Jeg skal isolere mot trafikk støy. Det er et vinduet på soverommet som ligger mot en trafikkert vei. Vinduet er veldig stort (1.90m bred og 1,15m høy). Glassene er punktert og det er KJEMPE støy til tider. Det vil koste veldig for å skifte ut vinduet evt. glassene. Jeg bare leier leiligheten og har ikke lyst til å koste på meg masse. Huseieren er selvsagt ikke interessert i å gjøre noenting, enn at han har gitt meg tillatelse til å gjøre hva jeg vil. Det er et veldig lite vindu på den andre siden som er med dobble glass, så jeg kan bruke det som vindu.

Det jeg hadde tenkt å gjøre er å henge en rullegardin helt mot glasset slik at det er ikke styggt når mann se inn fra gaten og sette opp en sponplate på en ramme med 20cm isolasjonsull mellom vinduet og platene; mao blender vinduet. Jeg lurte på om det ville være bedre å lime 7,5cm tykk akustisk plater på rammen istendenfor isolasjonsull og sponplate kombinasjonen. Jeg har to 13 cm tykk skumgummi madrasser. Kan jeg evt. bruke dem istedenfor å kjøpe noe som helst nytt.

Håper noen kan gi noen gode forslag.

Nina.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde sjekke litt rundt med lovverket og slikt. Dersom vinduet ligger mot sterkt trafikert vei skal det være (hele) doble glass i de. I Horten vet jeg at det var mange hus som fikk dekket bytte av vinduer pga sterk økning i trafikkbilde som førte til støynivå over lovlige grenser. Det er mulig at siden du leier at huseier er pliktig å fikse dette. Men jeg kan ikke si dette helt sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret ditt.

Jeg vet at det er over lovlig grense for støy etter de nye byggforskriftene, og at huseieren må egentlig fikse det. Han er ikke veldig interessert i å gjøre noe. Når mann se resten av gården skjønner mann fort at det ikke er noe vits i å klage. Det er nemlig så ille mellom leilighetene at mann kan naboen hoste.

Jeg skal ikke bo her lenge. Skal bare blende det ene vinduet på soverommet og bruker det rommet til alt. Ganske irriterende når mann se hva folk leier ut og tror at leietagere skal fikse. Det er tross alt ikke så vanskelig å finne leiligheter til leie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •