Hvor får man kjøpt sort filt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor får man kjøpt sort filt?

Hei, jeg leter etter sort filt, men aner ikke hvor man får kjøpt det, kunne noen være så greie å sagt meg hvor man kan få tak i slike ting?

mvh Snuskelusk

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din lokale sybutikk bør ha dette ! :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggmaker har også, eller kan bestille hjem. Ellers kan du se på Norsk Sceneteknikk, der har de masse forskjellig kinostoff, bl.a. sort molton, denne er en "filt type", men i stoff. Dette er en fordel da filt som regel taber hårene........

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppebutikker har slikt. Teppeabo på Bryn i Oslo har en masse forskjellige typer.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din lokale bygg forhandler. Jeg brukte fiberduk som en bruker i grøfter og i bedd mot ugress. Kjempe billig, og meget lett å jobbe med. Er at utseende helt lik sort filt.

Mvh Ivan

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

takker for svar... skal ut i morra å se i byggevare butikker osv...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her handlet jeg min sorte filt..

http://www.sgs.as/

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikker som selger tekstiler og sysaker selger sort filt. Kjøpt på selv på en Bernina (tror jeg) butikk.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her handlet jeg min sorte filt..

http://www.sgs.as/
    Ganske dyrt!!

Jeg betalte 12,- pr m2, og her var jo prisen fra 90,- og opp. :shock:

30m2 som jeg trengte kom på 360,- hos bygg forhandlern, hadde jeg kjøpt hos sgs.as hadde de kommet på over 2700,-. En diff på 2340,- :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Heisan, takker for alle svar jeg fulgte ivan's råd om å kjøpe en fiberduk hos en byggevareforhandler, etter å ha lett i teppe og tekstil forretninger fant jeg ut at dette var en mye billigere løsning. Jeg betalte 55,- på obs bygg for en rull på 15m som var 120 cm bred.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Din lokale bygg forhandler. Jeg brukte fiberduk som en bruker i grøfter og i bedd mot ugress. Kjempe billig, og meget lett å jobbe med. Er at utseende helt lik sort filt.

Mvh Ivan
    Hvordan henger du opp denne fiberduken? Tapetlim eller liknende? Er det ikke vanskelig å få slettet fiberduken slik at det blir pent? Tenkte å bruke fiberduk i taket på kinorommet mitt, samboeren er bekymret for at den skal være ekstremt støvsamlende, noen som har erfaringer?

mvh
    Kjetil

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop lagt slik duk på hele hjemmekino rommet mitt nå og duken er fin å jobbe med, jeg brukte casco vegglim.. Duken ble kjøpt på Plantasjen og kalles barkduk. 15x1,1m - 98kr :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne fiberduken svart, eller grå? Evt. går det an å male den?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er sort! Om den kan males det er vel litt vanskelig å si noe om ettersom den ikke er ment for brukes på vegger/tak men som bark underlag. Tror ikke det er noe problem med det å male den men skjønner ikke helt hvorfor du ønsker å gjøre det..?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å male fordi jeg har sett meg ut en svart tapet med litt mønster og struktur i. Jeg bruker rommet til kombinert lytte/kino rom, så et køla svart rom er ikke akkurat det jeg ser for meg som det ideelle lyttemiljø. Tenkte å ha noen av flatene grå/koksgrå. Hvis duken ikke kan males, får jeg heller satse på svart tak, og lete etter alternative tapeter i litt lysere farge. Demper duken refleksjoner effektivtivt? Et lytterom bør ideelt sett ha to dempede og to harde flater (ifht refleksjoner) etter min smak, så hvis duken fungerer som en dempende flate, blir det teppe også sporadisk refleksjonsdemping av vegger der det er behov.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos min lokale byggforhandler har han 2 farger, sort og grått.

Ellers vil jeg anbefale deg å legge akustikk plater i taket. Ble kjempe bra hos meg.

Mvh ivan

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikkplater kan nok bli litt vanskelig da det skal henges 70kg Barco CRT projektor der. Lager forsterkninger under lydhimlingen med 2 x 8 for å få bæreflate til opphenget. Går det forresten an å lime akustikkplater til gipsen?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørgsmål til dig : var det du der kjøbte Lyra Dorian ?

Ellers, ja, dette med vegger, tak og gulv i en kino er "problematisk". Vil anbefale du ser litt rundt på andre sine kinoer, bl.a. BWA sin. BWA har sort Molton stoff på sideveggene sine.
    Problemet er som du siger refleksjoner, har du en gang sett hvad lyse flater gjør med et bilde vet du.....
    I begyndelsen bestemte jeg , at min kino ikke skulle være "hardcore", for jeg skulle primært bruke den til musikk. Tenkte at når rummet var helt mørklagt under film kunne det ikke være noe problem, og jeg så for mig et rum der så "normalt" ut, men slik blev det etterhvert ikke helt.
    Vet ikke hvor langt der er til dine sidevegger fra lerretet, så jeg vil sige taket og gulvet er meget viktigt du holder i mørke farger. Siden dette vil få rummet til å virke lavere enn det er må man kanskje lage et kompromis med mørkt teppe på gulvet foran lerretet....
    Jeg har furupanel på veggene og har malt dette i en litt mørk rød farge, men selvom malingen er helt matt virker det ikke helt som jeg trodde, selvom det er en stor forbedring fra den gule (?) der var der før jeg startet. Jeg har bare én sidevegg nær bildet og den er ca. 1 1/2 meter fra lerretet.
    Mitt hvitbejsede tak var ikke heldigt så jeg monterte en ramme med sort Molton i taket, dette gjør bildet mye bedre samt øynene slapper mere av når man ser på bildet. Noe i taket til å suge lys er et "must", er litt skeptisk til mørk malte flater da de også reflekterer mye...
    Nu har du takmontert crt, så du har sikkert ikke så mange problemer med refleksjoner i taket da, men da er gulvet så mye viktigere.....
    Mitt neste projekt, tror jeg da, er enten sorte teppefliser i en firkant fra projektor og inn til veggen, dette vil da matche taket ca. Tror ikke jeg kan finde et sort, eller mørke grått teppe der passer i størrelsen....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, det var meg som kjøpte Lyra Dorian ja. Vurderer du også denne? Ellers takk for fine tanker rundt konstruksjon av rom. Tror kanskje vi har en del til felles, et kombinert lytte/kinorom må nødvendigvis bety noen kompromisser. For min del, har jeg vel landet på at taket kles med fiberduk i svart, mørke tapetserte vegger, også lys laminat på gulv. Så kan jeg heller kjøpe noen mørke tykke tepper å legge på gulvet. Har vurdert vegg til vegg teppe, men med opp til 6 barn i heimen, kan det fort bli stygt. Løse tepper kan skiftes ut, eller vaskes. Har kommet godt i gang med ombygging av rommet nå. Tenkte å legge ut bilder på forumet. Holder på å strekke el.kabler, begynner å lage lydhimling i morgen :-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Stemmer, det var meg som kjøpte Lyra Dorian ja. Vurderer du også denne? Ellers takk for fine tanker rundt konstruksjon av rom. Tror kanskje vi har en del til felles, et kombinert lytte/kinorom må nødvendigvis bety noen kompromisser. For min del, har jeg vel landet på at taket kles med fiberduk i svart, mørke tapetserte vegger, også lys laminat på gulv. Så kan jeg heller kjøpe noen mørke tykke tepper å legge på gulvet. Har vurdert vegg til vegg teppe, men med opp til 6 barn i heimen, kan det fort bli stygt. Løse tepper kan skiftes ut, eller vaskes. Har kommet godt i gang med ombygging av rommet nå. Tenkte å legge ut bilder på forumet. Holder på å strekke el.kabler, begynner å lage lydhimling i morgen :-)
    Kjender ikke helt til fiberduken, men dette har du sikkert kontrol på.
    Vet ikke helt, spørger bare nå, har du prøvd å slå på projektoren slik du ser hvordan det ser ut med alt lys av i rummet ?
    Dette vil indikere hvilke steder du må konsentrere dig om når du sitter i din se-film-posisjon. Sort eller mørkt teppe, som du siger, er obligatorisk på det lyse gulvet. Du skulle ha sett hvor mye lys der gik i taket hos mig før jeg monterte stoff....
    Det er vel ikke 100% sikkert du trenger så mye i taket når du har loftmontert projektor, reflekserne vil for det meste gå ned, tror jeg da.

Se Hi-Fil sin kino for litt inspirasjon også, jeg liker den....

Tror sikkert jeg har noen flere kompromisser enn du får, selvom jeg ikke har sett ditt rum.
    Eneste sted jeg kunne ha lerret er dér det henger nå. dette var trist for stereolyd var bedre når jeg spilte den andre veien. Rummet er nesten rektangulært når man ser bort fra dér hvor anlegg, og trappe er, men jeg er sikker på min lyd ødelegges noe av min bærebjelke der går i taket, denne er 30 cm. høy, og projektoren tar min sweetspot. Men, til kino funker det fint. Alt i alt er jeg meget fornøyd med min hule, og selv kona liker det....., da er alt jo fint.
    Ja, Lyra, så din tråd, og begejstring, tror også jeg lagde inn en kommentar dér, husker ikke helt.
    Nei, jeg syntes ikke jeg havde råd til en Dorian, som kanskje ikke ville passet i min arm, eller til min smak, likevel. Jeg har dog kjøbt en Denon DL 301 Mk II fra Japan, den er på vei nå.
    Havde en Ortofon MC25FL og Shure V15 VR mx som jeg ikke syntes om heller, spiller nå med en Shure M91/N91ED nål, til ca. 350 kr slår den alt jeg har hatt !
    http://www.audiocubes.com/category/H...Cartridge.html

Ser frem til noen bilder !

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •