Innbygging av PJ, refleksfritt glass nødvendig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbygging av PJ, refleksfritt glass nødvendig?

Heisann... Vurderer å bygge inn min Infocus 4805 for å dempe en del støy. Har sjekket prisen på refleksfritt glass og fått en pris på 600,- +mva for en passende stor bit. Tenkte først jeg skulle plukke opp en bit vanlig glass for å sjekke om jeg kunne komme unna med det. Noen som vet om jeg kan spare meg bryderiet? Om refleksfritt er absolutt nødvendig mener jeg?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske at Hi-fil nevnte det at man må refleksfritt glass i en annen post her på forumet... Mulig du finner det ut ved litt søking i forumet!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør bruke refleksfritt glass. Se på Frod's kino. Han har gjort noe lignende. Men det går jo ann å prøve først. Mener det har vært noen tråder her i samme svingen, men konklusjonen var vel at du kan få skygger og reflekser ved bruk av vanlig glass.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhenger av hvor billig du får tak i det vanlige glasset det - hvis det ikke koster mer enn en hundrelapp er det jo verdt et forsøk uansett.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tak i noe vanlig glass som nå henger ca 6-7 cm foran halve linsen. Jeg er ikke kar om å se noen som helst skygger eller reflekser på lerretet samme hvor mye jeg prøver. Men det reflekteres helt klart en del lys tilbake tilbake til PJ og området bak. Jeg vet ikke om det skal ha noe å si? Det synes i alle fall ikke i bildet på de testene jeg nå har gjort.

Jeg tror jeg får prøve med vanlig glass først. Finner jeg ut at det ikke funker, får jeg heller bare åpne lommeboka og få tak i refleksfritt. Det er uansett en smal sak å skifte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •