Måling av frekvensrespons. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 142 av 142
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, der er heldige!

Se på denne berg og dalbanen her, det eneste som mangler er en loop:

SUB + små fronter.
    SUB + store fronter
    Kun SUB
    Kun fronter
    Dette viser bare de stående bølgene i rommet, ingen grunn til panikk. Alle rom (i normal størrelse) har stående bølger. Prøv å plassere mikrofonen inne i et hjørne i rommet (det er det mest bass).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Her fant jeg kurven, hadde den liggende her likevel...

Her kan det lett sees at når sub'en spiller sammen med frontene, blir lineariteten i frekvensresponsen best når jeg modererer dypbassen i fronthøyttalerne mine (FX-10) med å bruke raggsokker...

Men jeg kjører ikke slik likevel, for på SACD er det greit at det er ordentlig dypbass også på frontene (for da kan jeg ikke sende bassignalet fra frontkanalene til suben i tillegg til LFE, det går kun på digitallyd på receiveren, eller analog inngangene (unntatt 7.1 inngangen som jeg bruker til SACD)).

Hadde vært genialt med en billig og god equalizer med et par bånd som kunne stille ned noen av de mest problematiske frekvensene.... En 5 bånds EQ hadde holdt lenge, da kunne jeg senket området 45-60 Hz med senterfrekvensen 50 Hz og valgt en fornuftig bredde (Q) til å fjerne hele toppen. Og så kunne jeg økt litt på 100-250 Hz området, og fortsatt hatt mulighet til å ta noen andre topper og bunner oppover i frekvensområdet..
    Kan se ut på frekevensresponsen din (topp rund 50 og 100 Hz) at rommet ditt har en avstand (L, B eller H) på ca 3,4 meter. Husk at de stående bølgene ikke endrer seg om du prøver med en eq. De stå fast inntil du flytter veggene eller setter inn noen heftige bassfeller. Hadde du tatt målingene et annet sted i rommet ville du ha opplevd at det var en dip (fall) ved 50 og 100 Hz)

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •