Snart bygge hus, vurderer kinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snart bygge hus, vurderer kinorom

Heisann folkens, skal nå snart bygge hus og tenkte i den anledning å lage et hjemmekino rom i kjelleren... foreløpig blir det bare å sette opp veggene, så får resten komme når økonomien blir litt bedre..
    Mitt spørsmål: hvor stort rom bør jeg minimum ha dersom jeg skal ha 4 "go-stoler" å sitte i + gear. Er usikker på hva som er "bør" avstanden frem til høytalere, noen tips hadde vært glimrende...

Også tenkt litt på anbefalt tykkelse på vegger og tak.. vil jo ha det så "stille" som mulig. Så her på forumet at flere hadde lagt golvet "flytende"... dette så veldig smart ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så disse stolene som flere har skrytt over, så virkelig bra ut.. itilfelle vil jeg gå for 5 seters versjonen..
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...sc&start=0
    så da må jeg jo ta høyde for den bredden i det minste

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er snart i samme situasjon som deg NisseFar .. hvor stort rom har du tenkt deg ?
    Avstanden frem til lerret spørs hvor stort lerret du skal ha osv ..

men helt sikkert noen andre som kan svare godt på det her inne,for de fleste (utenom meg å deg) har kinorom med lerret :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er akkurat dette som er problemet mitt... sitter og forsøker å tegne litt opp hvordan jeg vil ha ca fordeling av rom til jeg skal snakke med arkitekten... og er så sinnsykt usikker på hvor stort rom jeg skal ha

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefale disse stolene har selv en slik hvis du ser på min hjemmekino.... de tar litt plass ja

men deilige og sitte i....

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg skal satse på 7x5,5 meter altså rundt 40m`2 ..men nå har jo jeg en del utstyr åsså ...skal du innvestere i nye stoler ?

Er en del å få tek i brukt vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pepa: viktig å sitte godt

ulven: har du laget noen tegning over hvordan du vil ha det? link? Har også mye utstyr som skal inn, store høytalere som krever stor plass.. har ikke kjøpt prosjektor eller lerrett enda, så noen størrelse er ikke bestemt.
    Lette etter en tegning jeg tegnet for en god stund siden, men klarer ikke finne den... der hadde jeg tegnet inn ca posisjon på høytalere og stoler... hadde da satt 2 og 2 stoler, ikke alle ved siden av hverandre slik de jeg linket til høyere oppe er... så ble litt annerledes.. men syns å huske jeg kom på rundt 40-45 kvadrat jeg også..
    Noen andre som kan gi oss litt tips? Eventuelt legge ut noen tegninger over deres rom

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være en ide og planlegge dimensjonene på rommet utifra noen akustiske egenskaper:

http://www.crutchfieldadvisor.com/S-...cs.html?page=2

Hvis du gjør dette er du langt på vei til ett bra akustisk rom.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overskriften...

Ble litt redd når jeg så denne: "Snart bygge hus, vurderer kinorom"....

Hva mener du? Hvis du skal bygge nytt hus er jo kinorom et must, det er ikke noe å vurdere :wink: Tror forøvrig rom på rundt en 40m2 bør være nok med mindre du har like mye utstyr som Ulven i planene.

Jeg sitter å lurer på om jeg må selge leilighet nettop for å få meg et hjemmekinorom, men det er så digg å slippe styret med hus også. Leilighet med 5 rom eller så hadde vært gull, men det er vrient å finne i disse traktene :P

Hjemmekinorom........må ha det, bare må ha det!!!!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ville jeg ikke vurdert mindre rom enn 4x6 meter slik at det ihvertfall er plass til et 300cm lerret. 4.5x6.5 meter er dog å anbefale om det er plass til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harol: takker for link, forstår nå at det er mer å tenke på enn bare å lø alt utstyre inn (akkurat som jeg ikke viste dette).. off, nå har du gitt meg enda flere problemer :lol:

Mr. Gadget Man: hahahaha...joda, er egentlig et must her også.. men ikke uansett pris. Derfor jeg må komme opp med dette tidlig i prosjektet ting som kommer sent har lettere for å bli forkastet

jkirkebo: takker for innspill... virker som jeg skal få plass, etter disse størrelsene dere nevner... ("må ha det, bare må ha det")

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •