Spørsmål om automasjon...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om automasjon...

Jeg må innrømmet at jeg er ganske så nybegynner på tema som har med automasjon av hjemmekinoen å gjøre. Derfor har jeg to spørsmål;

Finnes det noen gode nettsider som gir innføring i emnet, spesielt i forhold til hva som kan gjøres med et lite budsjett? Det er uaktuelt å innvestere i et avansert X-10 system i hvert fall.

Hvordan kan jeg på en enkel måte får motoriserte gardiner? Tenker ikke på rullegardiner, men "vanlige". Jeg har 3 vinduer og en dør som jeg gjerne skulle ha blendet på denne måten...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg også er veldig interessert i. Mastiff?

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lurt litt på hvordan jeg skal løse problemene med å få ting til å gå automatisk.
    Har lurt litt på å bruke et "smart rele'" av typen Telemcanique Zelio (en forenklet PLS). ( http://www.schneider-electric.no/produkter/products.asp?GroupString=|3564|3597|&ID=100560 &BrandID=3542 )
    Har tenkt å koble til trådløse brytere på inngangene(for styring med fjernkontroll). Da kan en lage programmer som styrer gardiner, lerret, prosjektor og etc. Dette gir veldig stor valgfrihet og fleksibilitet.
    Det eneste problemet med dette er at det blir mye kabeltrekking til utgangene(motorer på gardiner og lerret). Om man skal sette opp nye vegger er jo ikke dette et så stort problem, fordi det går ann å trekke kabel i veggen.