Kino annex?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Kino annex?

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kino annex?

Har smått m plass i mitt hus, og leker m tanken på et kino annex.
    Dette burde vel være en grei ramme? Prisen er oxo ok! Eller?Noen forslag, tips? Hvilken str. burde jeg gå for?

http://www.laftebygg.com/mainview.htm

Brgds Ivan

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på s serien. F.eks s20,25,el.30

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kino annex?

Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Har smått m plass i mitt hus, og leker m tanken på et kino annex.
    Dette burde vel være en grei ramme? Prisen er oxo ok! Eller?Noen forslag, tips? Hvilken str. burde jeg gå for?

http://www.laftebygg.com/mainview.htm

Brgds Ivan
    Legg merke til følgende: S-18 kan settes opp uten byggesøknad eller byggemelding. Dette sparer deg for mye bry. (Tar forbehold om evt. særregler i kommunen). Ellers kommer det et pristillegg hvis du vil ha fullverdig vinterbruk, og det vil du jo. Husk også på at utgifter til elektriker etc. tilkommer.

Jeg tror S-18 vil fungere helt glimrende, såfremt du bare skal bruke dette til hjemmekino. Regner med at innvendige vegger er lettvegger (ikke bærende i forhold til taket). 15 kvadratmeter høres jo bra ut!

Skal annekset ha andre funksjoner også (lagring, kontor, gjesterom etc.) ville jeg gått for noe større... Her er planløsningene både for S-20 og S-25 å foretrekke, men jeg vil nok si at dersom du skal bygge, bør rommet være minst 3 meter bredt (Det vil f.eks gi rom for en romslig 3-seters sofa på tvers, og likevel gi rom nok til veggen på begge sider for surround høyttalerne. Derfor er stua i S-25 nok et minstekrav hvis du skal bruke annekset til mer enn hjemmekino.

For bare hjemmekino: Bruk S-18 som ett stort rom, og du har all plassen du trenger.

Nesten så jeg vurderer dette selv, hvis man ser bort fra at laftehus ikke passer helt inn stilmessig... :shock:

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isolering hadde jeg tenk å gjøre selv. Da med tanke på lyd, kabler, etc. D m byggsøknad er vel ingen stor deal så lenge annex er under 50 m3.(tar jeg feil?)
    Eletrikker??? Her tar jeg en spansk en!
    Tror jeg vil gå for 20m3+. Vil ha annexet kun til hjemmekino, da treng jeg ikke ta hensyn til noe annet!
    Tror dette er noe å spinne videre på! Når dette et et annex, og dels lyisolert har en muligheten til å leke litt mer med volumet enn t.d. i stua.(Fruen skal ha husfred, og ungene sove) :roll:

Ivan

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det Hytte, Ivan?

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hytte enda. Ikke helt førnøyd med min kombi løsning i kjelleren. Kommer til å ofre trimrommet til oppbygging av kinorom i løpet av våren. Håper dette blir bedre. Mål på rommet er 3*5 m. Skal vel kunne bli til noe.

Mvh Ivan

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hytte enda. Ikke helt førnøyd med min kombi løsning i kjelleren. Kommer til å ofre trimrommet til oppbygging av kinorom i løpet av våren. Håper dette blir bedre. Mål på rommet er 3*5 m. Skal vel kunne bli til noe.

Mvh Ivan

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god dimensjon på det rommet. Post gjerne bilder og sånt under arbeidet.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å holde dere oppdatert. Fint m innspill oxo. Kommer til å starte på dette prosjektet i slutten av jan. Må første bli ferdig med barnerommet på loftet. Satser oxo på en oppdatering av anlegget. Er i grunn fornøyd med prosjektoern, men vurederer nye høyt og forst.

Mvh Ivan

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •