Lerret höyde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lerret höyde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret höyde

Hvor höyt har dere folkens skjermene der...jeg har liksom lyst aa ha den paa bakkenivaa ,men ,naa grunnet en daarlig vinklet prosjektorhenger(vegg) blir skjermen ca 1,5-2 meter over bakken ,og det med sitteavstand ca 3-4 meter og skjerm paa 1.95 bredde....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mer respons på denne i "lerret"-kategorien

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på bilderne i minHjemmekino avdeling. ellers er det vel plaseringen av projektor, og dennes offset der bestemmer hvor lerretet skal henge, så dette kan jo reguleres.
    Ligger du ned i reclineren kan du jo ha lerretet i taket !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelg å svare på et slikt spørsmål. Snakker vi her om høyden over gulvet målt opp til lerretets nedrekant, eller øvre kant? Samt hvor høyt er den delen av lerretet man projiserer bildet på?

Generelt synes jeg senter av lerrethøyden skal være så nær øyehøyde som mulig. Å ha en hjemmekino der man får "sitte-på-første-rad-med-hodet-bøyd-bakover"-følelsen er bånn i bøtta. Min preferanse

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Lerret höyde

Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    Hvor höyt har dere folkens skjermene der...jeg har liksom lyst aa ha den paa bakkenivaa ,men ,naa grunnet en daarlig vinklet prosjektorhenger(vegg) blir skjermen ca 1,5-2 meter over bakken ,og det med sitteavstand ca 3-4 meter og skjerm paa 1.95 bredde....
    Hva skal du sitte / ligge i når du ser på? Vanlig er vel å ha hodet i samme høyde som på 1/3 av bildets høyde sett nedifra..... noen cm. til eller fra spiller vel ingen rolle......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har noen erfaringer med aa skjaere til lerretet (IKEA) ?
    Veggen min er kun ca 1.80 ,og ved siden av er et vindu ,saa jeg maa altsaa skaere av 20 cm. Jeg har metallsag til aa skjaere röret ,og tapetkniv for selve lerretet...
    Det var saa irriterende aa finne ut at ikea lerretet var med sidefestere ,jeg trodde alltid det var en krok eller noe midt paa toppen. Da kunne jeg hatt lerretet slik som det er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •