Nok en hjemmekino konstruksjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er statusen på rommet nå da?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva er statusen på rommet nå da?
    Dessverre er det stillestående her for tiden. Inntil andre rom blir klare er dette midlertidig et lagerrom. Går nok et par-tre uker før det er operativt er jeg redd. Kanskje enda lenger om været fortsetter som nå... 8)

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som trodde at gipsplater absorberte lydbølger, men det gjelder altså ikke på overflaten?

Hva slags materiale var det i taket før du la gipsplater da? Ville panel utenpå gjort jobben bedre tror du?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Og jeg som trodde at gipsplater absorberte lydbølger, men det gjelder altså ikke på overflaten?

Hva slags materiale var det i taket før du la gipsplater da? Ville panel utenpå gjort jobben bedre tror du?
    Gipsplatene er helt glatte og reflekterer lyd veldig godt. Ble som sagt veldig overrasket over hvor mye taket hadde å si for akustikken. Det beste er å kle gipsplatene med noe som absorberer lyden godt. For min del har jeg brukt en grov strie, men det er også pga at rommet også skal fungere som et gjesterom. Lydgjennomtrengningen på gipsplater er jo til gjengjeld bra da, med tanke på naboer og andre rom.

Er panel over isolasjonen igjen, men det var når isolasjonen var på plass det var så dødt der inne. Vil nok hjelpe med panel pga grovere overflate, men det kan nok noen andre enn meg svare bedre på. Jeg hadde ikke valgt den løsningen. I så fall blir det heller å trekke noe filtstoff eller noe annet i taket hvis det.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto jeg deg rett; det var panel i taket tidligere og da var akustikken bra?

Hvor mye bedre ble det med grov strie?

I mitt tilfelle så er det en ren hverdagsstue som jeg skal ha hjemmekino i. Blir ikke aktuelt med tepper og filt der dessverre, selvom det er forferdelig slitsomt med dårlig akustikk.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, akustikken var bra når det var isolasjon på vegger og tak, altså før det ble kledd inne. Se tidligere bilde. Så ble stendere lagt og gipstaket kom opp. Det var da jeg ble overrasket over akustikken, og det selv om veggene ikke var gipset enda. Så ble selvsagt alt gipset, se bilde.

Har ikke testet noe sånn, føler det har hjulpet med strie, men tror nok møbler, teppe og sånne ting betyr mer. Får ikke testet dette ut før det er ferdig.

Er det som er problemet med en hverdagsstue, man får ikke tingene helt optimale. Men det er flere ting å gjøre her med målinger og tweakinger, noe jeg også kommer til å gjøre etterhvert. Er jo en rekke brukere som har fått det veldig bra til i sin egen stue her.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •