Kentis kinobygging - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 192
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget godt gjennomført, kenti. Flotte detaljer!
    Men taket får du garantert problemer med dersom du ikke har en idé om hvordan du skal blende av dette under visning. Mulig du har skrevet noe om dette her, men likevel...

Jeg hadde selv hvitt tak samt mørke vegger, men det var taket som reflekterte nesten alt av lys fra lerretet. Derfor måtte jeg male taket mørkt grått. Da ble det fart i kontraster og opplevelse. Dårligere ble det selvsagt ikke etter at det nylig kom opp sorte gardiner (laget av scenemolton) på alle vegger.
    (se diskusjonstråd her: http://avforum.no/forum/lerret/21750-maskeringsgardinger-hvilket-stoff.html)

Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vindu

Hei
    Jeg har nå selv gått i gang med mitt eget HK prosjekt ( Gravemaskin står i hagen ;-) , kommer tilbake til dette senere, forhåpentligvis med min egen tråd.
    Det jeg lurer på er vinduene, vil det bli mye lydutslepp der, ser av bildene at vinduene kan være av en forholdsvis gammel type ? Jeg har selv bestilt vanlige vinduer (to-lags med gass i mellom) men lurer på om jeg heller bør gå for spesielt lydtette vinduer ?
    Leffe

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du brukt så mye akryl til??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zulu
    Men når har du tenkt å gjøre noe med døra di? (Tenkte da på lydisolering) Du som har gjort så mye for å lydisolere rommet må jo "ta'n helt ut" der også.
    Ja, jeg har tenkt til å modifisere døra noe ala Snickers sin. Men jeg orker rett og slett ikke å gjøre det nå etter en sommer med alt for mye snekring i dette rommet. Men det kommer etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Meget godt gjennomført, kenti. Flotte detaljer!
    Men taket får du garantert problemer med dersom du ikke har en idé om hvordan du skal blende av dette under visning. Mulig du har skrevet noe om dette her, men likevel...

Jeg hadde selv hvitt tak samt mørke vegger, men det var taket som reflekterte nesten alt av lys fra lerretet. Derfor måtte jeg male taket mørkt grått. Da ble det fart i kontraster og opplevelse. Dårligere ble det selvsagt ikke etter at det nylig kom opp sorte gardiner (laget av scenemolton) på alle vegger.
    Takk for det, har vært litt mye pirking mot slutten ja. Har tenkt på taket, men nå vil jo lerretet henge ganske langt ned fra taket, som har en høyde på 260-265cm. Blir kanskje ikke så problematisk som for de som har drøye 2m under taket f.eks?
    Kjøpte også fire lengder sorte gardiner i går, 240cm lange. Disse skal henge på frontveggen.
    Jeg får prøve å se hvordan det blir i hvertfall, kommer uansett ikke til å få sett film før jeg har kjøpt med nytt lerret da jeg ikke tok med meg det gamle DIY-lerretet mitt. (men det kan sikkert oppdrives igjen...)

Akkurat nå vil jeg har ha opp gardinene, få inn litt møbler og begynne å høre på litt musikk igjen. Har jo brukt PC-anlegg siden mars.. :-|

Hei
    Jeg har nå selv gått i gang med mitt eget HK prosjekt ( Gravemaskin står i hagen ;-) , kommer tilbake til dette senere, forhåpentligvis med min egen tråd.
    Det jeg lurer på er vinduene, vil det bli mye lydutslepp der, ser av bildene at vinduene kan være av en forholdsvis gammel type ? Jeg har selv bestilt vanlige vinduer (to-lags med gass i mellom) men lurer på om jeg heller bør gå for spesielt lydtette vinduer ?
    Leffe
    Hei, hei. Vinduene og (foreløpig) døra er de svakeste punktene i rommet mitt nå ja. Vinduene er faktisk ikke like gamle som resten av rommet var. De er visst byttet i nyere tid. Det er hvertfall doble glass..
    Hvis du har mulighet kan du jo sette opp doble vinduer slik som madman har gjort.

Når det gjelder lydisoleringen så er det vel kanskje mot andre rom, og nedover/oppover du vil dempe lyden? Er ikke alltid det er så farlig om det lekker litt lyd ut vinduet sånn sett, men om du vil dempe støy utenfra og inn i rommet blir det jo en annen sak. Da er det viktig med "lufttette" vinduer.

hansam: Til tetting. Orker ikke forklare alt på nytt, men det står i tråden. :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    ...Takk for det, har vært litt mye pirking mot slutten ja. Har tenkt på taket, men nå vil jo lerretet henge ganske langt ned fra taket, som har en høyde på 260-265cm. Blir kanskje ikke så problematisk som for de som har drøye 2m under taket f.eks?
    Kjøpte også fire lengder sorte gardiner i går, 240cm lange. Disse skal henge på frontveggen...
    Hvorfor ha gardiner på frontveggen, egentlig? Det er jo ikke fra den lyset reflekteres.... Det er viktigere å se på sidevegger, men taket er dog den flaten som reflekterer aller mest.

Standard 240 under taket her. Lerretet (106") henger 46 cm ned fra taket. Dette betyr at det er 51 cm fra gulvet opp til lerretets nedre kant. Rimelig midt på veggen, med andre ord.

Hvor stort lerret har du tenkt deg?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, siden frontveggen er den mest lyse, og vinduene er jo der.. Sideveggene er ganske mørke, foruten der døra er. Også har vi bak i høyre hjørne hvor den hvite pipa er.. Er ikke helt perfekt, det vet jeg. Men det skal jo gå enn å oppholde seg i rommet også. Det er ikke bare kino, men et lytterom i tillegg. Gidder ikke sitte i en "bunker" å kose meg med musikk :wink:

Uansett er det ikke verre enn at det fint går ann å henge opp gardiner, og gjøre mindre akustiske tiltak etterhvert. Må nesten teste litt først for å se hva jeg kan utbedre.

Vet ikke helt hvor stort lerret jeg skal ha ennå. Må få plassert fronthøyttalerene skikkelig først, og så kan jeg se hvor stor plass det er igjen til lerret. Lurer på om jeg skal kjøpe Adeo Greyvision eller det nye Dreamscreen som kommer inn på AVshop etterhvert. Time vil shåv!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt veldig bra, Kenti!

Gleder meg til å oppleve dette når jeg kommer innover med SVSen din. ;-)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdig rom, ble fint og gjennomført. Personlig ville jeg ha brukt en dempet hvitfarge (krem) for å redusere kontrasten.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gleder meg til å oppleve dette når jeg kommer innover med SVSen din.
    Hadde aldri trodd at jeg skulle vente så fælt på deg

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Gratulerer med ferdig rom, ble fint og gjennomført. Personlig ville jeg ha brukt en dempet hvitfarge (krem) for å redusere kontrasten.
    Takk for det. Når det gjelder farge på listverk er jeg litt enig i det, selv om jeg er fornøyd med slik det ser ut nå også. Men det er mye jeg har tenkt på i ettertid som jeg sikkert kunne gjort anderledes..

Har nå fått flyttet inn anlegget, dvs. receiver, monoblokker, cd-spiller og fronthøyttalere. Sofa, cd-stativ, en hjørereol og et par små bord er også på plass samt at hele frontveggen er dekket med sorte gardiner. Er veldig fornøyd med utseendet på rommet, men foreløpig låter det ikke bra i det hele tatt.
    Må handle inn noen duker, gulvtepper o.l. for å dempe gjenklangen i rommet. Foreløpig har jeg lagt noen trinnlydplater med undersiden opp på gulvet, det hjalp litt inntil videre.

Rommet sluker også en del frekvenser i bassområdet, samt at noen blir forsterket en del, ikke bra! :?

Har tydeligvis en del å jobbe med for å få lyden helt bra i rommet, men det er jo litt av moroa..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et pent gjennomført prosjekt. Det er nå morroa starter.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Tiger. Nå har jeg latt røra i cd-spilleren fått varme seg opp en stund, samt luftet ut litt malingslukt, så nå skal jeg gå å høre litt på musikk :-)

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt veldig bra, Kenti!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget pent

Likte rommet, alle har den minemalistiske stilen på rommene sine, digg å se litt forandring. Det er så genialt med den typen lister du har brukt, alt blir så gjennomført og i tillegg ser det profft ut Pent lytterom, håper du får det til å spille.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent Kenti! Inspirerende:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Flott resultat også.... hjørneklosser er gull!

Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, flott prosjekt! Jeg pusser opp selv, men kommer nok ikke til å isolere så mye som du har gjort.

PS! Bor du i 1. etasje? Er ikke det litt risky i Oslo?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Suspiria. Bor i 1. etg. ja, men har sorte gardiner og persienner slik at ingen ser hva som er i bion

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyyydelig gjennomført Dette er en entusiasts arbeid, det synes. Ellers lurer jeg på hva prislappen kom på? Du brente vel av en del under konstruksjonen tipper jeg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, RageHunter

Har ikke regnet så veldig nøyaktig over akkurat hva prislappen på dette er, men jeg har jo en viss oversikt :neutral: Kommer sikkert til å gå litt grundigere med å se over hva jeg har brukt etterhvert, og hvertfall skrive en liste over hva jeg har brukt. Det er sikkert kjekt for andre å vite som skal begi seg inn på noe liknende selv. Om jeg skriver prisen på det hele tror jeg ikke er sunt for noen :-)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Om jeg skriver prisen på det hele tror jeg ikke er sunt for noen :-)

Hehe, skummelt å begynne å regne sammen slikt... blir som regel aldri en opptur ihvertfall... :roll:

Flott gjennomført kino ihvertfall! :grin:

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •