Kentis kinobygging - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 192
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er sinnsykt slitsomt og bo på en byggeplass, eneste som er fordelen med det er at man kommer seg fortere i gang. Skal bli gøy å se resultatet. Tror dette blir veldig bra:-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å se det går fremmover Kenti! Dette gleder jeg meg til å høre!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gråter omtrent når jeg ser hva du har tenkt å kle inn :-(

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Jeg gråter omtrent når jeg ser hva du har tenkt å kle inn :-(
    Rockwoolen tenker du på? :???:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Rockwoolen tenker du på? :???:
    Eller kanskje rosettene i taket..... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg fikk se rommet "IRL" så fikk jeg inntrykk av at rommet nok har vært pent en gang men det må være veldig lenge siden. Skal man ha det i klassisk stil igjen så koster det mye penger og arbeid det også. Jeg synes ikke det er så ille det du gjør Kenti.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Rockwoolen... :roll:

Jo, som isen sier har rommet levd sine bedre dager for noen era siden. Dessuten hadde det ikke vært mulig å isolere noe i taket om jeg skulle beholdt rosetten og bordene rundt, hvilket er et must om jeg skal kunne se film med litt volum. Hva gjør man ikke for lyden.

Men jeg kan trøste deg med at den andre stua har samme "design" som denne med rose og det hele, Thlian Den skal vi bevare som den er når vi pusser opp der.

Er ganske slitsomt å bo midt i en byggeplass ja, akto. I dag tidlig våknet jeg av at dama forbannet seg over alle materialene i gangen utenfor soverommet. Hun fikk ikke opp klesskapet sitt. Tror jeg må ommøblere litt der.
    Heldigvis er hun veldig forståelsesfull når det gjelder denne byggingen og anlegget og det hele, så jeg skal ikke klage.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en liten Byggmester på besøk i dag (bilde #1), han er veldig god med tommestokken 8-)

Bilde #2 : Ble ferdig med isoleringen av siste veggen i dagm begynner å bli passe lei av glassvatt nå for å si det sånn. Hjelper ikke akkurat at sola steker inn vinduene når jeg jobber heller :neutral:

Bilde #3 : Fikk ikke brukt malerwiren til å henge opp noen bilder, men her gjorde den nytten sin til å holde på plass isolasjonen over dørkarmen.

Bilde #4 : Gipset siste veggen. Neste uke skal jeg gå løs på taket tenker jeg. Må bare få leid meg en plateheis nå.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånne små byggmestere har en tendens til å lage tommestokkene mine mindre og flere :-?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er jeg i gang med taket. Det var like mye pirk som jeg trodde, men det ser ut til å gå ganske greit. Bare å ta seg tiden til hjelp.

Det vanlige er vel å først sette opp alle lydbøylene, så legge på plass isolasjonen og til slutt feste lektene.
    Jeg har valgt å bygge opp taket delvis ved å sette opp to lekter, så dytte på plass isolasjonen over det igjen. Dette gjør jeg fordi det er ganske mye tilpassing som må til med disse bøylene. Jeg vatrer mellom lektene med hver bøyle for å få det helt rett. Ikke lett å beregne dette ved bare å sette opp lydbøylene.

Bruker 150mm rockwool, Flexi A plate. Disse er ganske fleksible, og legger seg veldig bra mellom dragerene. Fyller helt perfekt da den kan klemmes sammen for så å "sprette" ut og selv tilpasse seg.

Har brukt 0.9 mm ståltråd mellom lektene for å hjelpe til med å holde på plass isolasjonen. Ståltråden festet jeg med kramper.

Skal kjøre på i morgen, slik at jeg kanskje blir ferdig med lekting og isolasjon. Bare dritt at det er så fint vær ute. Holder på å få heteslag når jeg jobber. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være vanskelig, men hvorfor har du ikke brukt lydbøyler på hver enkelt drager (på lektene)? Ble visst likk vanskelig å skjønne, men men...

Jeg har gjort det selv, men valgte da å feste på hver eneste av aktuelle festepunktene....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmt i dag, Anfield?

Synes du er litt vanskelig nå ja. Har fulgt Glavas og Rockwools festeanvisning, og disse er da festet riktig.

Hvis jeg forstår deg rett har du da ikke festet bøylene slik at de danner et diagonalt mønster? Poenget med lydbøylene er jo få kontaktpunkter, og ikke feste de rett ovenfor hverandre slik at trykket blir jevnt fordelt.

Er ferdig med lektingen av taket nå, legger ved et bilde.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryss i boka, her er en som faktisk følger brukerveiledningen:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kryss i boka, her er en som faktisk følger brukerveiledningen:-D
    Enig i det, det skal Kenti ha ros for......

Poenget er at her strides de som skriver anvisningene, og de som bruker dem. For samtlige tre snekkere jeg snakket med den gangen jeg gjorde det, sa at du måtte bruke flere punkter enn det som stod. Så jeg gamblet ikke den gangen, og skrudde punkter til jeg så fanden på veggen......

Men jeg er enig i teorien og måten du har gjort det på Kenti. Ser veldig bra ut. Tror også at det er mer enn nok kontaktpunkter til å holde gipsplatene oppe. Stod det noe i anvisningen om at en måtte bruke flere kontaktpunkter dersom en skulle bruke to lag??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint prosjekt du har på gang! Har du tenkt noe på å legge inn spesiell belysning i taket? Downligts eller fiberoptiske lys(dyrt men veldig fint) med dimmer muligens. Hvilken projektor er det du skal ha i taket, spør bare siden det må lages noe ekstra for crt. Ikke glem å male med litt matte farger, for å unngå refleksjon. Blir å følge meg videre, for å se hvordan det går.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Anvisningen som jeg har brukt er beregnet for to lag 13mm gips, så jeg håper da at taket holder seg oppe 8)

Hal 9000: Nei, jeg har ikke planlagt noen lys i taket, selv om jeg er enig at det hadde vært fint. Ville ha så få "hull" i gipsen som mulig pga. lydlekkasjer.

Men i ettertid angrer jeg litt for at jeg ikke la opp strømkabler for innebygd belysning.

Når det gjelder projektor er det Pannasonic PT-AE700 jeg har. Denne skal få stå på en vegghylle bakerst i rommet.

Matte farger blir det helt klart. Akkurat hvilken farge jeg skal ha på selve rommet vet jeg ikke ennå, men listverket skal være hvitt.

Sånn ellers var jeg ute å kjøpte inn enda flere gipsplater.. Har kommet opp i 48 stk nå. Siste innkjøp var for det andre laget i taket. Var innom tre steder for å leie gipsplateheis også, men ingen hadde det inne.. Skal ikke være enkelt.
    Hvis noen vet om et sted de vet jeg får leid heis hadde jeg blitt lykkelig :razz:

Siden jeg ikke fikk festet gipsen i taket måtte jeg finne på noe annet i mellomtiden, så jeg lagde utforinger til begge vinduene i tillegg til at jeg sparklet første laget i hele rommet.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette blir jo kjempebra Kenti!
    Du kan jo prøve å ringe cramo i smalvollveien, der bruker jeg og leie meg gipsheis når jeg trenger det.

Avdelingsnavn: Oslo
    Virksomhetsområde: Maskiner
    Adresse: Smalvollveien 42, 0667 Oslo
    Telefonnummer: 23 06 76 00
    Faksnummer: 23 06 76 01
    Weblink: www.cramo.no
    Åpningstider: 0700 - 1600

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har tilgang på en plateheis, men er ikke helt sikker. Får ikke tak i ham nå og vet ikke om den er 100% i orden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det langbein 8)

Snickers: You know what to do! :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det jeg gjorde var å ringe til en Kenti som ikke tok telefonen...

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •