Skjøting av coax/kabel-tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjøting av coax/kabel-tv.

Holder på å pusse opp stuen i leiligheten min. Dessverre er den gamle coax-kablen med kabel-tv malt over en del ganger og ser ganske stygg ut. Siden jeg setter opp nye lister etc. har jeg muligheten til å skjule den under disse. Noen som vet om man bare kan kutte kablen og skjøte ? Blir noe kortsluttet da ? Hvilke verktøy brukes for å skjøte coax ?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avhengig av hvor fingernem du er så er det ikke noe problem å skjøte coax, selv uten spesielt mye verktøy (skrutrekker og knipetang). Klipp den i to,
    sett på et endestykke på hver og så skru begge endestykkene på et skjøteledd. Gå på www.elfa.se/no og søk på hhv "bnc stiftpropp" og "bnc skarvdon" så
    finner du det du trenger. Evt så kan du vurdere "f stiftpropp"/"f skarvdon" dersom du liker skrugjenger istedenfor bajonett. Kan være aktuelt dersom
    du vil dytte inn en splitter i samme slengen, de pleier å være gjengebasert. Passende kabel får du på samme sted. Og siden du er Oslo-basert
    så kan du bare ta en tur innom Elfa (sånn Sandaker/Storo-aktig) istedenfor å bestille på nett, de pleier å ha folk som vet hva du trenger til det aller meste.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0