Elektrikerarbeid i hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektrikerarbeid i hjemmekino?

Jeg har i det senere fulgt med på Jamez hjemmekinoprosjekt. Flott arbeid med hjemmekino! Det er inspirerende å se hvordan Jamez løser ting. Når det gjelder strekking av elektriske 220V kabler: Er det noe man kan gjøre selv på lovlig vis? Hvilket arbeid er det du må overlate til elektrikeren?

Jeg har selv planer om et lite hjemmekinorom i kjelleren, og kommer til å bruke løsninger som ligner de refererte. Til oppvarming planlegger jeg varmekabler, siden mitt rom ligger i kjelleren (blir gulvkaldt ellers). Vet noen hva som MÅ gjøres av fagfolk i den forbindelse og hva man kan gjøre selv?

Takk for oppmerksomheten. Fint om noen har tid til å svare mellom spikerslagene...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt legge opp hele røropplegget selv, men elektikeren må koble til strømmen (han vil også ofte trekke de strømførende kablene selv).
    Varmekablene kan du legge selv, men også her må tilkoblingen av strøm til kablene gjøres av en "trikker".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektriker arbeid.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du kan godt legge opp hele røropplegget selv, men elektikeren må koble til strømmen (han vil også ofte trekke de strømførende kablene selv).
    Varmekablene kan du legge selv, men også her må tilkoblingen av strøm til kablene gjøres av en "trikker".
    Det kan være at elektrikeren vil legge varmekablene også. Hvis det gjøres gjennom firma for å få det riktig godkjent må elektrikeren legge varmekablene selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er 3år... Så mulig han har fått gjort dette allerede(?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •