bOFFE's hjemmekino - oppdatert 15.04.05

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bOFFE's hjemmekino - oppdatert 15.04.05

Hei.
    Først vil jeg bare si at dette forumet er til stor inspirasjon og hjelp i min stadig økende interesse for hjemmekino. Det er mange fantastisk fine hjemmekinoer som har blitt presentert på disse sidene så jeg har vel egentlig litt prestasjonsangst når jeg nå går i gang med mitt lille prosjekt.
    Jeg har i dag en litt provisorisk hjemmekino i kjellerstuen. Prosjektor er en Epson TW10 (ja jeg vet det, men den gir faktisk et bra bildekvalitet i forhold til hva den koster) og et IKEA tupplur som lerret (ja jeg vet det også, men det er kun en midlertidig løsning). Prosjektor får "input" fra min HTPC (AMD64 3500+, 6800GT+++). Har i det siste begynt å utforske ffdshows sine mange muligheter og har fått en a-ha opplevelse at det. Det er utrolig hvor mye PQ kan bedres med dette programmet og DScaler 5 f.eks.
    Vel, vel...over til mine nye planer. Jeg har tenkt og sette opp en lettvegg for å "bolke av" deler av kjellerstuen slik at jeg får et dedikert kinorom. Inngangen til kinorommet blir en åpen løsning, da rommet er lite og jeg til vanlig ønsker en romløsning uten en klaustrofobisk feeling :wink: Jeg vil henge opp en smijernsstang med forhen slik at jeg kan "lukke meg inne" når jeg skal se film. Selve kinorommet er lite (ca. 2.5x4 m) men jeg tror det kan bli bra alikevel. Er i tvil på hvilken løsning jeg skal gå for vedr. lerret - rammespent tupplur, malt MDF/gips?? Gode forslag mottas med takk!! Til slutt legger jeg opp noen bilde av hvordan det hele er tenkt å bli til slutt. Ønsk meg lykke til!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo flott ut, og knallbra tegninger. Hvordan program bruker du? Gøy om du skriver litt om resten av utstyret du skal ha inn der også, det kunne se ut på tegningen at du skal bruke satelitter. Har du ikke behov for å ta ned lerettet, så vil jeg påstå at ett rammespent lerett gir god og bra valuta for penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmet jeg har brukt for å lage tegningene heter SketchUp. Leste om det i denne tråden http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=17535. Genialt enkelt program!! Forøvrig så skal jeg ut og handle material i dag....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kommet et stykke på vei i min konvertering av kjellerstue til hjemmekino. TV'en skal bort for å gi plass til et MDF-lerret. Begynner på dette i neste uke.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut til å bli meget bra.

Artig med bilder av byggefasen.

Newcomer Wicked sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stilig med de 3D bildene dine

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Har nå fått ferdig "datakroken". Har nå kun litt panel og lister igjen . Skal i tenkeboksen for å pønske ut et PJ takfeste. Må ha PJ ca. 25 cm. ned fra taket for å få bildet i riktig høyde uten bruk av keystone.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Det er nå en god stund siden jeg oppdaterte denne tråden. Har hatt liten tid til mitt hjemmekinoprosjekt, men nå er jeg bortimot ferdig. Ble rimelig fornøyd med resultatet og legger ut en beskrivelse og flere bilder under minHjemmekino.no. En liten smakebit på hvordan det ble kan dere se her.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi lekkert!