Stoff på vegg\tak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stoff på vegg\tak

Jeg har søkt og letet litt etter noen personer som har dekket rommet med svart stoff. Jeg har lenge vært litt plaget over at lys blir reflektert og nå har jeg bestemt at jeg skal gjøre noen små grep for å bedre sortnivået. (billigere enn å kjøpe en bedre PJ).

For det første skal noen vegger dekkes med sort stoff. Har noen hvite skap som står 5cm ifra kanten av lerretet som reflekterer "litt" lys.

Stoffet skal helst ikke samle støv siden dette er et ganske stort problem allerede. Jeg har et teppe og siden jeg er astmatikker så vil jeg helst ha noe som ikke samler så mye støv. Men dette kommer i 2.rekke, og ikke kommenter det siden det er å prate med en vegg hvis det blir tatt opp =)

Jeg har ikke så store krav. Stikkordet er billig siden jeg snart bytter leiglihet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det du beskriver så er nok det beste å inngå et kompromiss med å benytte sort, matt maling.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Dette glemte jeg å nevne. Rommet kan ikke males :/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på asfalt-duk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altsaa er det slik aa forstaa at det optimale for et hjemmekinorom er aa vaere svart ?
    Jeg skal male stuen/hjemmekinoen no og er litt usikker paa hvilken farge jeg skal velge. Jeg vil ikke ha noe veldig lyst (gir sykehus fölelse + at det skaper refleksjoner med prosjektor) og vil ikke ha noe mörkt (gjör rommet mindre + er litt utrivelig) ,noen som har en bra fargekode som "folk flest" liker ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    Altsaa er det slik aa forstaa at det optimale for et hjemmekinorom er aa vaere svart ?
    Dette har jo noe med sortnivå å gjøre. En får jo ikke bedre sortnivå enn lerretet ditt tillater. Dersom alt i rommet ellers er sort, vil det jo bli beksvart rundt lerretet ditt, og du vil få et sortnivå uten like. Men om kona vil sette spesielt stor pris på det er vel noe helt annet...... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva min ikke-eksisterende kone/dame synes om min stue gir jeg altsaa blanke f* i ! :lol: men jeg syns ikke det er saa kult selv heller.... men jeg tror jeg skal snekre meg en köllsvart ramme og ha rundt lerretet (som jeg snart skal male,maa bare finne en fin hvitfarge)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette har jo noe med sortnivå å gjøre. En får jo ikke bedre sortnivå enn lerretet ditt tillater. Dersom alt i rommet ellers er sort, vil det jo bli beksvart rundt lerretet ditt, og du vil få et sortnivå uten like. Men om kona vil sette spesielt stor pris på det er vel noe helt annet...... :wink:
    snarere tvert imot. dersom hele rommet er mørkt, vil pupillen i øyet åpne seg på vid gap for å ta til seg lys, og resultatet er at mørke scener ser grå ut. på sidevegger+tak og gulv er det fordel med mørkt lysabsorberende materiale, men jeg vil fraråde sort på lerretsveggen, dersom bedre sortnivå er målet. jeg ville heller brukt lysegrått på denne veggen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    snarere tvert imot. dersom hele rommet er mørkt, vil pupillen i øyet åpne seg på vid gap for å ta til seg lys, og resultatet er at mørke scener ser grå ut. på sidevegger+tak og gulv er det fordel med mørkt lysabsorberende materiale, men jeg vil fraråde sort på lerretsveggen, dersom bedre sortnivå er målet. jeg ville heller brukt lysegrått på denne veggen.
    Jeg synes faktisk et mørkt rom med litt lys bak lerretet var en god løsning Men det er mange som har sagt at de ikke liker dette så dette er vell som problematikken om man ser regnbuer eller ikke.

Jeg tror faktisk jeg kommer til å satse på noen store 240x240 IKEA tupplur blå rullgardin. Dette høres kanskje dumt ut ,men dette er i den nye leigliheten og jeg tror ikke han jeg leier av vil bli så glad over at jeg setter opp masse rart. Et par skruehull i taket er det noe annet med regner jeg med Testet dette litt og det var ingen god løsning,men det beste jeg kommer på for tiden =)

Det er også en fordel med at man kan innvitere jenter (som ikke har sansen for hjemmekino) inn når rullgardinene er oppe.

Noen bedre forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •