Teppe i hjemmekinorommet ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teppe i hjemmekinorommet ??

Jeg holder paa aa renovere leiligheten min. Det rommet som blir stue/hjemmekino hadde jeg tenkt aa legge vegg-til-vegg teppe av estetiske aarsaker...
    Er dette dumt ? med tanke paa at teppe generer stöv og prosjektoren ikke er saa glad i stöv.....hvlike erfaringer har dere med teppe og prosjektor?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale å sette på et støvfilter på Projektoren. Jeg har også brukt en slik "dobbel damestrømpebukse". Er uansett verdt å skjerme PJ`en mot støv siden jeg selv har merket hvite flekker på lerretet nå.

Benq må ha en av landes beste garantiordninger! De tilbød å hente PJ`en min døra hvis jeg forstod henne jeg pratet med i telefonen.

Jeg sier dette fordi det finnes møter å hindre at støv kommer inn i PJ`en Det er også en fordel å bygge opp et overtrykk i PJ`en ved å sette kraftigere vifter forran enn de som sitter bak. Dette er noe som har vært brukt i dataverdenen lenge. Overtrykk er bra siden du unngår at støv siger inn i alle små utluftingshull

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tepper skaper ikke støv, tepper binder støv. Velger du et lettrengjørlig teppe vil dette være bedre for projektoren din og inneklimaet ditt i forhold til å ikke ha noe teppe i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sette på et støvfilter på Projektoren. Jeg har også brukt en slik "dobbel damestrømpebukse
    hvis man tuller prosjektoren inn i noe slikt blir det vel ikke noe bra...den maa jo faa "puste" ,blir jo riumelig varm. Dessuten ser det vel ganske jaevlig ut. Men naar den ikke er i bruk saa dekker jeg den alltid til med et putevar....min lille baby skal beskyttes...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    sette på et støvfilter på Projektoren. Jeg har også brukt en slik "dobbel damestrømpebukse
    hvis man tuller prosjektoren inn i noe slikt blir det vel ikke noe bra...den maa jo faa "puste" ,blir jo riumelig varm. Dessuten ser det vel ganske jaevlig ut. Men naar den ikke er i bruk saa dekker jeg den alltid til med et putevar....min lille baby skal beskyttes...
    Hehe.. Det er akkurat det samme jeg også gjør. Et filter stopper ikke løftstrømmen noe særlig og som du leser har jeg også satt på noen vifter.
    Jeg gjør det kun der jeg har vifter som blåser luft inn i PJ og dermed holder jeg den fri for støv samtidig som jeg senker tempraturen.

Noe slikt som blir brukt på Coolermaster Stacker er virkelig verdt å montere på PJ. Her er et bilde jeg har tatt:
    http://www.ocshoot.no/cabinets/cm/st...ontfilter2.jpg
    Disse filterne stopper ikke luftstrømmen noe særlig man kan tørke over de med en klut for å fjerne støvet som ligger der (samler seg opp mye på 1uke.. tro meg)
    Hele testen av Coolermaster stackers kan leses her ( http://www.ocshoot.no/stacker.htm ) hvis noen har lyst å se den.

Min lille (low end) baby tar jeg også veldig godt vare på (fordi jeg ikke har penger til noe annet=P)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er og mye mer støv på/ved gulvet enn oppi taket og...!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •