Vedrørende polske damer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vedrørende polske damer

Heisann!

Jeg heter Olav og er så heldig å bo i en kjeller-leilighet / betong-bunker som jeg deler med 2 jenter og av den grunn lever på nåde i ett lite kott på 3x5m... Det jeg ønsker meg er en liten lomme av ren, ubesudlet maskulinitet i all feminiteten... Ett rom fylt til randen av høytalere store som skap, hyller som tyter over av spill og DVD'er og en tullete dyr projektor... Men noen problemer er det... :roll:
    Hvor interesant det enn måtte være, er det ikke jentene i min leilighet som er polske...
    Det er hun som bor over meg... Hun har dessuten temperament som en grevling og er ellers særs lite omgjengelig.
    Derfor, før jeg begynner å trille inn høytaler-monsterene vil jeg prøve å isolere litt i taket. Her dukker det opp nok ett problem, takhøyden er ikke mer enn litt over to meter... Går det ann å finne på noe lurt her? Planen var å legge parkett på gulvet og kle taket i panel så jeg må vel legge ett eller annet krims-krams under panelet, men hva? Og hvordan?
    Hvordan jentene i min leilighet reagerer på lyden er for meg fullstendig uvesentlig men det forferdelige kvinne-mennesket over hodet mitt skremmer meg... Er det flere steder jeg burde isolere for å unngå lyd oppover?

Skal prøve å beskrive rommet;

Det er altså på ca. 3x5m og har en takhøyde på litt over 2m.
    Innerst i rommet ligger senga mi som dekker størstedelen av kort-veggen og strekker seg ca. 1,6m ut i rommet.
    Umiddelbart forann senga ligger en sofa type treseter av normal størrelse.
    Forann denne igjen står en stereo-benk med tv, et bar høytalere og snart ett lerett :lol: og til høyre for benken er det ei dør som leder ut til det feminine...
    Lurer også på hvor jeg burde sette høytalere (7.1) for å få gøyal lyd samt tips om billig projektor/lerret...

Sånn! Nå har jeg vel aktivisert dere en stund med spørsmålene mine... :lol:
    Både jeg og fru Svotzka takker og bukker dypt på forhånd for alle de fin-fine svarene!

Med forbehold om skrivefeil;
    Olav Ch. Haugland :shock: :shock:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, artig innlegg. Velkommen foresten.

Hvis du vil ha det lydtett, saa anbefaler jeg aa legge to lag med standard gips i taket. Mellom gipslagene legger du litt tykk plastikk. Andre her inne vil ikke vaere enige i det, men jeg VET det virker, for jeg har sett og hoert det selv.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å få alle fakta på bordet. De to jentene du bor sammens med hvordan er de når det gjelder lyd og utseende?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du bor i en betong-bunker, vil det si at det også er betong tak i rommet ditt?

Jeg har lyd-bøyler mellom takplatene og bjelkelaget og det demper lyd nedenfra (har ikke prøvd nevneverdig andre veien) veldig bra! Poenget er i grunnen å hindre vibrasjoner å forplante seg videre fra takplatene, også hjelper det selvfølgelig å ha litt isolasjon i mellom også, men har du lav takhøyde er det jo begrenset hvor mye du kan senke det ned...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på seg!

Akto: Takk skal du ha... Men må det ikke være no' luft inni bildet også da?

Peakman: Lydmessig er jentene rimelig greie siden hun som bor nærmest rommet mitt nærmest er døv og hun andre er av typen som gjør opprør mot samfunnet, gir faen i alt og ville rett og slett skakk-kjørt imaget sitt hvis hun hadde begynt å klage på lyden... Utseende messig 8) så kan du søke på arwendina(?) på Deiligst trur jeg... Får se om jeg får lagt ved ett bilde av Silje også... :wink: Fornøyd? :lol:

Diablito: Det er betong ja... Hvor mange cm bør jeg bruke til isolering og vet du hvor mye dette utgjør på lyden? (Veit at jeg begynner å bli vanskelig nå... :roll: )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Peakman, det skjærte seg med bildet av Silje... Var visst ikke i riktig format... :cry:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herjan
    Beklager Peakman, det skjærte seg med bildet av Silje... Var visst ikke i riktig format... :cry:
    Hvis det er henne som jeg fant på deiligst.no så skjønner jeg hva du mener ;-) Ingen fare for at hun skal klage. Ble nesten litt redd.

http://www.deiligst.no/b.php?id=437964&ezc=1

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama på http://www.deiligst.no/b.php?id=437964&ezc=1 så litt skremmende ut ja, minnet meg mer om en villkatt med for høyt sukker inntak. Hvis "grevlingen" over rommet ditt er verre og mer skremmende enn det ("vi har en grevling i taket greveling grevelang"... :wink: ), ville jeg heller revurdert valg av høytalere, gått for noe mindre og valgt en rumperister for å øke filmoplevelsen i den kompakte hjemmekinoen. Store høytalere krever mye luft rundt seg, samt store forsterkere for å lyde bra og ikke høres trege ut i bassen. Det er meget vanskelig å isolere seg vekk fra jorskjelvs frekvenser som mange filmer er fulle av, selv med lydbøyler ekstra isolasjon og to lag med gips plater.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diablito: Det er betong ja... Hvor mange cm bør jeg bruke til isolering og vet du hvor mye dette utgjør på lyden? (Veit at jeg begynner å bli vanskelig nå... :roll: )
    Betong burde jo dempe en hel del i seg selv (tror jeg), og panel med lydbøyler enda litt til, men er hvor mye lyddemping du oppnår aner jeg ikke, og heller ikke hvor tykt lag med isolering du bør bruke (Du bør vel ikke bruke så veldig mye pga relativt lav takhøyde (lydbøyler tar noen cm)). Tror glava og rockwool har noe info om lydisolering på sine hjemmesider.

Søkte kjapt og fant et firma (link) som driver rådgivning innen lydisolering, men de skal vel sikkert ha betalt for sine tjenester, men kanskje du er heldig og kan få noen gode råd hvis du forklarer problemet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen følkens! 8)

Peakman: Jodda... Det er henne ja... Har riktignok ikke sett det bildet der før men... :lol: *Konfrontere* :twisted:

ask4me2: Grevlingen over hodet mitt er definitivt verre... Antagelig vært kretsmester i kulestøt i en årrekke hjemme i polen... Ikke ei dame du vil kødde med...
    Rumperister ja...? Hørtes herlig maskulint ut... Hva i all verden er det? Pris? Hvor kjøpes det? Hvordan putter man sakene inn i sofa/stol?

Diablito: Har vært på Glava og Rockwool... *Dumme menneskene*
    Skal snuse litt på det derre firmaet... 8) :lol:

8) Tvi på dere og tusen takk! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rumperister ja...? Hørtes herlig maskulint ut... Hva i all verden er det? Pris? Hvor kjøpes det? Hvordan putter man sakene inn i sofa/stol?
    Sjekk ut disse trådene: "link 1" og "link 2"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut disse trådene: "link 1" og "link 2"

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at du heller vil begynne å lydisolere dette stedet enn å flytte?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Bare for å få alle fakta på bordet. De to jentene du bor sammens med hvordan er de når det gjelder lyd og utseende?
    Utseende messig 8) så kan du søke på arwendina(?) på Deiligst trur jeg... Får se om jeg får lagt ved ett bilde av Silje også... Fornøyd? :lol:
    haha, ikke verst! 4 inlegg, og allerede kjenner du peakman. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola!

Zulu: Takker! 8)

Magnera: Bestebora mi eier bygget så det er billig å bo der... (Gratis er også et ord... :twisted: )

Burre/Peakman: Interesant fyr... 8)

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestebora mi eier bygget så det er billig å bo der... (Gratis er også et ord... :twisted: )
    Ja da er det bare å isolere i vei da. :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne en ting som kan være lurt med tanke på naboer, å plassere betong/stein heller med sitteunderlag etc under høytalere etc for å dempe bassforplantinger.

Se disse trådene for mer info:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=13554
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10651

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •